سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان گفت: دانشجویان علوم انتظامی از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار لطفعلی بختیاری صبح امروز در بازدید از دوره آموزشی تعمیر موتور‌های دریایی دیزل دانشجویان دانشگاه علوم و فنون مرز کشور که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه در حال برگزاری است اظهار داشت: زمینه برای همکاری‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی و مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای مساعد است و همکاری با این مجموعه را گسترش داده می‌شود.

وی، امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای را برای توانمندسازی جوانان بسیار مفید دانست و تصریح کرد: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش اساسی در کارآفرینی جوانان دارد و هر فردی که حداقل یک مهارت داشته باشد و مسائل نظری و علمی را با آن همراه کند یقیناً منشاء خدمت و اثر در جامعه است.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان بیان کرد: دانشجویان علوم انتظامی از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی سربازان وظیفه نهایت استفاده را ببرد، اظهار کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای به ایجاد اشتغال و توانمند سازی جوانان بسیار کمک می‌کنند و نقش مهمی در تحقق شعار سال"اقتصادمقاومتی؛ تولید و اشتغال" دارند.

سردار بختیاری با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال کسب مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: تحصیل دانش و در کنار آن فراگیری آموزش‌های عملی در رشته‌های مختلف در فنی و حرفه‌ای و بر حسب نیاز کشور می‌تواند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای در جایگاهی است که دو فضیلت «علم و عمل» را در خود جمع کرده است و باید شرایطی فراهم شود که جوانان با یادگیری آموزش‌های لازم در فرایند اشتغال و جذب در شرکت‌ها قرار گیرند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه نیز با بیان اینکه امروز اشتغال و تولید که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مصداقش آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: دانشجویان که مدارک دانشگاهی دارند به سبب نداشتن فن و مهارت کافی بیکار هستند.

عباس حقیقی با بیان اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای آماده همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی جهت همکاری‌های آموزش است، اظهار داشت: استفبال فراگیران و هنرآموزان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای بسیار زیاد است و تاکنون افراد زیادی وارد بازار کار شدند.

حقیقی با تاکید بر نقش مهم مهارت افزایی در حل مشکلات بیکاری تصریح کرد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای راهگشا و کمک کاری بزرگ برای توسعه سیاست‌های اشتغال دولت محسوب می‌شود تا افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال هدایت کنند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری آنان تاکید کرد و افزود: نقش آموزش در توسعه و تحقق اهداف جامعه بسیار کلیدی است و جامعه امروز بیش از پیش به مهارت‌آموزی نیاز دارد که در این میان نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال جوانان جویای کار بسیار جدی است.

انتهای پیام/ م

دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.