سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری ارتش سوریه با نیرو‌های کُرد برای جلوگیری از پیشروی‌های ترکیه در عفرین

ارتش سوریه در پی توافق دمشق و کُردها، استقرار نیرو‌های خود را در مناطق مرزی برای مقابله با پیشروی ترکیه به سمت عفرین آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مسئولان کُرد از توافق نظامی با دولت سوریه درباره عفرین خبر دادند. بر اساس این توافق نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن امروز برای مقابله با پیشروی های ترکیه و گروه های متحد آن به سمت عفرین، در مناطق مرزی مستقر می شوند.

رسانه های کردی همچنین اعلام کردند مسائل سیاسی و اداری نیز در مراحل بعدی در چارچوب مذاکرات مستقیم بررسی خواهد شد.

گزارشگر العالم با اشاره به این که ارتش سوریه و متحدان آن در آستانه ورود به عفرین قرار دارند، افزود: این خبر را رسانه های کُرد زبان منتشر کردند و از توافق دولت سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک درباره عفرین خبر دادند که پس از دو هفته مذاکره به دست آمد. پایگاه روداو به نقل از شیخو بللو یکی از شخصیت های سیاسی کُردها نوشت این توافق صرفا به ابعاد نظامی مربوط می شود و شامل مسائل سیاسی و اداری نمی شود. وی اعلام کرد بر اساس این توافق، نیروهای ارتش سوریه دوشنبه وارد منطقه عفرین می شوند.

گزارشگر شبکه ادامه داد: به این ترتیب ورود ارتش سوریه به عفرین حتمی است و متحدان آن نیز از این کار حمایت می کنند زیرا از یکسو کُردها به تنهایی قادر به مقابله با تجاوزات ترکیه نیستند و به حمایت های ارتش سوریه نیاز فوری دارند و از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در باتلاق عفرین گیر افتاده و خسارات سنگینی متحمل شده است که فکر آن را هم نمی کرد و ممکن است دست به کارهایی بزند که به سبب آن به ارتکاب جنایات جنگی در مناطق کردنشین سوریه متهم شود بخصوص که گزارش های اخیر نشان می دهد شماری از افراد در پی گلوله‌باران برخی مناطق عفرین به دست نیروهای ترکیه، دچار مسمومیت های شدید شده اند. بر این اساس ورود ارتش سوریه به عفرین و به دست گرفتن زمام امور برای مقابله با اردوغان به این معناست که جلوی پیشروی های وی را به ناکجا آباد می گیرد.

انتهای پیام/

 

استقرار نیروهای ارتش سوریه در عفرین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر داعش و داعشیان