سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبادله علمی دانشگاه زابل با ۲۷ کشور

رئیس دانشگاه زابل گفت: این دانشگاه در سالجاری با ۲۷ کشور دنیا مبادله علمی و ۶۰ پژوهش مشترک داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، موسی بهلولی رئیس دانشگاه زابل  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سرسرای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد؛ اظهار داشت: گسترش مرز‌های علم یکی از وظایف مهم دانشگاه هاست به طوری که دانشگاه زابل در این حوزه قدم‌های خوبی تاکنون برداشته است.

بهلولی  بیان کرد: دانشگاه زابل به عنوان معدود دانشگاه‌های کشور پیگیر جذب دانشجو از افغانستان بوده و موافقت شفاهی وزارت علوم را در این خصوص اخذ کرده است.

وی تصریح کرد: یک تیم از وزارت علوم به زودی از ظرفیت‌های دانشگاه زابل به منظور جذب دانشجو از افغانستان دیدن می‌کنند و مجوز جذب دانشجو تا اردیبهشت ماه سال آینده به این دانشگاه داده می‌شود.

وی از راه اندازی پژوهشکده سیستان شناسی و پژوهشکده افغانستان شناسی در دانشگاه زابل خبرداد و گفت: در این پژوهشکده‌ها از افراد موثر استفاده می‌شود.

بهلولی با انتقاد از مشارکت ندادن دانشگاه زابل در طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری از طریق لوله به مزارع دشت سیستان اظهار داشت: پس از آغاز این طرح تاکنون هیچ پیشنهاد همکاری به این دانشگاه داده نشده است.

وی راه اندازی نخستین شرکت دانش بنیان، نخستین مجله علمی پژوهشی و پذیرش نخستین دانشجو فوق دکترا را از جمله اقدامات سال‌های اخیر دانشگاه زابل عنوان کرد.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های پژوهشی (پژوهانه) دانشگاه زابل در سالجاری خبر داد و گفت: حمایت این دانشگاه از طرح‌های پژوهشی (پژوهانه) اساتید و دانشجویان در سال اخیر سبب شده تا مجموعه مقالاتی در سایت‌های مهم دنیا منتشر و جایگاه علمی دانشگاه زابل را ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه زابل گفت: برگزاری کنفرانس‌های بین المللی و ملی در این دانشگاه با حضور مردم، مسئولان و پژوهشگران در سالجاری دستاورد‌های خوبی برای این منطقه داشته است.

بهلولی ادامه داد: برپایی کنفرانس‌ها و همایش‌ها در دانشگاه زابل سبب ارائه طرح‌ها و مقالات علمی برای برون رفت مشکلات منطقه می‌شود.

وی اظهارداشت: جوانان نخبه منطقه می‌توانند طرح‌ها و ایده‌ها خود را به دانشگاه زابل ارائه دهند تا پس از بررسی از این طرح‌ها حمایت کند.

انتهای پیام/ع

گسترش مرز‌های علم یکی از وظایف مهم دانشگاه هاست

برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.