سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری پست‌های قرنطینه دامپزشکی در محور‌های مواصلاتی یزد

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از استقرار پست‌های قرنطینه در محور‌های مواصلاتی این استان با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حداد زاده با اشاره به برقراری پست‌های قرنطینه دامپزشکی در محور‌های مواصلاتی استان یزد گفت: با توجه به نقش دامپزشکی در جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و طیور، احتمال حمل و نقل محموله آلوده و بدون مجوز و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به راه‌اندازی سه پست قرنطینه دامپزشکی در محور‌های ورودی استان کرده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این پست‌ها امکان فعالیت و کنترل در راستای برخورد جدی با ورود غیرقانونی و بدون مجوز محموله‌های دامی به استان بیش از پیش فراهم شده است.

حدادزاده خاطرنشان کرد: حمل طیور زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی می‌تواند موجب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناکی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و به دنبال آن آلودگی مناطق مختلف کشور شود، به همین دلیل خودرو‌های ورودی و خروجی از استان از نظر همراه داشتن گواهی بهداشتی حمل، کنترل خواهند شد.

این مسئول با بیان این نکته که حمل و نقل طیور و دام بدون داشتن مجوز‌های بهداشتی لازم، چه در داخل و چه در خارج از استان ممنوع و سبب برخورد قانونی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با نظارت دقیق بهداشتی بیش از گذشته و همچنین رعایت شرایط کامل بهداشتی توسط مرغداران استان شاهد ریشه‌کن شدن بیماری‌ها و افزایش تولید در استان باشیم.

حداد زاده تصریح کرد: کارشناسان مستقر در پست‌های قرنطینه پس از بررسی محموله‌های عبوری و در صورت احراز غیر‌قانونی بودن حمل دام و فراورده‌های خام دامی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به ضبط و معدوم‌سازی این فراورده‌ها کرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح جهت رسیدگی نهایی ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/ ا

استقرار پست‌های قرنطینه در محور‌های مواصلاتی این استان با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع آنفولانزا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.