سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصراف ۵۰ درصد خودکشی کنندگان با مداخله اورژانس اجتماعی استان مرکزی

اورژانس اجتماعی استان مرکزی ۵۰ درصد خودکشی کنندگان را از این کار منصرف کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بامداخله اورژانس اجتماعی استان مرکزی ۵۰ درصد افرادی که قصد خوکشی داشتند از عمل خود منصرف شدند.
یادگاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان درحاشیه جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان اراک  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۲۸ مورد تماس در خصوص خودکشی با اورژانس اجتماعی گرفته شده است که ۱۴ نفر از آن‌ها با مداخلات به هنگام کارشناسان امور اجتماعی از این امر منصرف شدند.

یادگاری افزود: بیشتر عواملی که باعث خودکشی می‌شود آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و طلاق است که راهکار‌هایی همچون آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و تاب آوری می‌تواند در کاهش این معضل نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در ۸ شهرستان استان مرکزی اورژانس‌های اجتماعی فعال هستند و مددکاران به افراد نیازمند خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند.

فرماندار اراک هم در این جلسه گفت: سامانه ۱۲۳ و شماره تلفن ۱۴۸۰ زیر نظر معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با ارائه مداخلات به هنگام می‌توانند به افراد برای جلوگیری از معضل خودکشی و اسیب‌های اجتماعی مشاوره ارائه دهند.

بختیاری افزود: بدلیل تناقض در آمار‌های موجود در خودکشی باید کمیته‌ای توسط ۵ دستگاه بهزیستی، فرمانداری، نیروی انتظامی، پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تشکیل و علل و عوامل دقیق خودکشی بررسی و تصمیمات لازم گرفته شود.

انتهای پیام / ج

انصراف ۵۰ درصد خودکشی کنندگان با مداخله اورژانس اجتماعی استان مرکزی

برچسب ها: بهزیستی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.