سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز 40 درصد مردم زلزله زده‌های کرمانشاه در چادرها زندگی می‌کنند/ سلبریتی‌ها در تهران نشسته و تنها در فکر ساخت مجتمع‌های فرهنگی هستند

نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت:‌ متأسفانه بی‌تدبیری بنیاد مسکن و مدیران شهرستانی علی رغم هشدارهای هواشناسی موجب آب گرفتگی چادرهای مردم شده است.

فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب در گفتگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آب گرفتی و سیلاب شدید در چادرهای زلزله زدگان در استان کرمانشاه گفت: نبود مدیریت صحیح دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی شهرستان سرپل ذهاب و بنیاد مسکن موجب وقوع این مشکلات برای مردم شده است.

وی ادامه داد:‌ علی‌رغم هشدارهای هواشناسی متأسفانه بنیاد مسکن به عنوان متولی بازسازی و همچنین دستگاه‌های اجرایی منطقه هیچ گونه تدابیر لازم را برای جلوگیری از آب گیری در محل اسکان زلزله زدگان و چادرهای آنها انجام دادند.

تجری تأکید کرد:‌ طی این دو روز به دلیل بارش سنگین شاهد ورود آب به چادرها و آب گرفتگی وسیع بودیم، متأسفانه هنوز نزدیک به 40 درصد مردم زلزله زده کانکس نداشته و در چادرها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب با بیان اینکه بنیاد مسکن بعد از 100 روز هنوز شرایط اسکان موقت و مناسب را برای زلزله زدگان فراهم نکرده‌ است، بیان کرد: بسیاری از مردم به دلیل آن که ساختمان آنها به عنوان تعمیری به حساب آمده هنوز پول یا کانکس دریافت نکردند و این در صورتی است که تعمیر ساختمان‌های آنها حداقل چهار ماه زمان می‌برد که با توجه به پس لرزه‌های شدید هنوز امکان بازسازی فراهم نشده است.

وی تأکید کرد: بنیاد مسکن باید طی پیشنهادی به دولت تعداد کانکس‌های درخواستی برای مردم را افزایش می‌داد و تنها طی این مدت تعداد محدودی کانکس به خانواده‌هایی که منازلشان صد در صد تخریب شده تحویل داده شده است.

تجری با اشاره به کمک‌های مالی که از سوی شخصیت‌های هنری و ورزشی طی این مدت جمع آوری شده است، گفت: برخی افراد با عنوان سلبریتی‌ها پول‌هایی را برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری کردند اما آنها اکنون از کمک‌های اصلی غافل شده و بیشتر به دنبال مباحث فرهنگی و اهداف رمانتیک هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب ادامه داد: ما از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی توقع داریم تا به این حساب‌ها نظارت کنند زیرا مردم به آنها برای کمک به مردم زلزله زده اعتماد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در تهران نشسته‌اند و اعلام می‌کنند که می‌خواهیم اقدامات و مجتمع‌های فرهنگی در مناطق زلزله زده احداث کنیم و این در صورتی است که اولویت اول برای مردم اسکان و بهداشت است.

تجری تأکید کرد: بنیاد مسکن، هلال احمر، فرماندار و مدیران شهرستانی متأسفانه در کمک رسانی به مردم زلزله زده قصور کرده‌اند اگرچه بسیاری از خیرین هم در سکوت خود به مردم زلزله زده بدون هیچ درخواستی کمک کرده و می‌کنند.

نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اما باید فضا را به گونه‌ای فراهم کرد که مردم اعتمادشان را برای کمک به زلزله زدگان و حادثه دیدگان در آینده از دست ندهند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.