سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد:

اعتمادسازی‌ مهمترین شگرد مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتای استان البرز: خریدهای اینترنتی، انتقال وجه، رد و بدل کردن اطلاعات‌ و ... که در بستر فضای مجازی انجام می‌گیرد در معرض تهدیدات و خطرات زیادی است.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمد اقبالی در اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار کرد: هر فردی با در نظر گرفتن کار خود، مجموعه‌ای از اطلاعات ارزشمند را به همراه دارد.

ممکن است بخواهید ایمیل خود را چک کنید و یا بخواهید از حساب خود پولی را برداشت نمایید و یا برای دیگران انتقال وجه دهید. اگر حوزه کاری‌تان مرتبط با آی‌تی باشد، اطلاعات ارزشمند خود را در دستگاه‌هایی مانند نوت‌بوک و اسمارت‌فون نگه می‌دارید که حفاظت آن‌ها در شرایط مختلف بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه همه اطلاعات ما می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد، افزود: افراد سودجو با سود بردن از فناوری‌ها و ابزارهای مدرن مثل کی‌لاگرها اقدام به سرقت اطلاعات مهم کاربران می‌کنند چون در ایام تعطیل مسافرتها و به دنبال آن استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی و ارائه‌کننده خدمات اینترنتی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، امکان نصب کیلاگر‌ها بسیار بیشتر می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کی‌لاگرها به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند، گفت: نوع نرم‌افزاری کی‌لاگر به عنوان بدافزار در قالب فایل‌های پیوست به سیستم نفوذ کرده و تمامی اطلاعات وارد شده از طریق کیبورد را برای طراحش ارسال می‌کند. نوع سخت‌افزاری هم به عنوان رابطی بین کیبورد و کیس به سیستم متصل می‌شود و تمامی اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و فرد سود‌جو در فرصتی مناسب این اطلاعات را استخراج می‌کند.

سرهنگ اقبالی در خصوص امنیت خریدهای آنلاین اضافه کرد: کاربران باید از فروشگاه‌های معتبر خرید اینترنتی انجام دهند و در هنگام خرید نسبت به پیشنهادهای وسوسه انگیز هوشیار باشند و از سایت‌هایی خرید کنید که حتما نماد اعتماد الکترونیکی دارند.

رئیس پلیس فتای استان البرز همچنین به کاربران توصیه کرد: در صورت نیاز به استفاده از نرم افزار‌های رایگان و کرک شده، حتماً آن‌ها را از سایت‌های مطمئن و مورد اعتماد دانلود کنید.

این مقام ارشد انتظامی به کاربران هشدار داد: به پیغام‌های مرورگر اینترنت توجه کنید و از مشاهده سایت‌های غیر معتبری که مرورگر برای بازکردن آن‌ها از شما اجازه می‌خواهد بپرهیزید.
رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش نمائید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.