سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین همایش ملی زیست فناوری دریا در بندرعباس

نخستین همایش ملی زیست فناوری دریا در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مرتضی یوسفی زاده دبیر اجرایی این همایش گفت: تولید محصول و ایجاد اشتغال ، چالش ها و ظرفیت ها در زیست فناوری دریا ، ظرفیت های زیستی دریا و آینده حیات بشری و پاکسازی پساب ورودی به خلیج فارس از مهم ترین محورهای این همایش دوروزه است.

وی هدف از برگزاری این همایش را فراهم کردن زمینه های مناسب برای فارغ تحصیلان و فعالان عرصه زیست محیطی دریا عنوان کرد.

 دبیر اجرایی این همایش افزود:فارغ تحصیلان و فعالان این رشته می توانند از طریق شرکت های دانش بنیان کار آفرینی و تولید محصول کنند.

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در ین همایش گفت: به زودی کارگروه زیست فناوری دریایی هرمزگان با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیتهای دریایی استان در این ستاد تشکیل می شود .

رحیم سروری افزود: هرمزگان با بازگرداندن ظرفیت های آموزشی دریایی و اضافه کردن تحصیلات تکمیلی زیست فناوری دریا و کاربردی کردن این رشته گامی مهم در محیط زیست دریایی است.

وی گفت: تقویت ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای تولید ثروت از فناوری زیست دریایی در دستور کار قرار دارد.

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری برای حمایت از سرمایه گذاری ،اشتغال و تولید محصول در ستاد زیست فناوری تسهیلات پرداخت می کند.

سروری افزود: این تسهیلات به صورت شناور و پس از کارشناسی پرداخت می شود.

علی اکبر رضایی معاون امور زیستی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهور هم در این همایش گفت: دانشمندانی که در حوزه محیط زیست دریایی ایده و طرح هایی دارند به صندوق های توسعه تکنولوژی ایران و حمایت از توسعه فناوری نخبگان برای در یافت تسهیلات معرفی می شوند.

انتهای پیام/ف

 همایش زیست فناوری دریا در بندرعباس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.