سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار در اردکان

دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار با هدف افزایش آگاهی مراکز بهداشتی در خصوص پیشگیری و نحوه تشخیص این نوع بیماری ها در اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یزد ؛ حمید رضا مروتی کارشناس بهداشت و درمان شهرستان اردکان گفت: دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار  برای مسئولان فنی و مربیان مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان  شهرستان اردکان برگزار شد.

مروتی افزود: این دوره آموزشی  با هدف افزایش آگاهی مراکز درخصوص نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از این بیماری ها برگزار شد.

وی گفت : در این کارگاه آموزشی مطالبی از جمله آموزش بهداشت عمومی، حفاظت فردی، اماکن پرخطر، راه های ورود و مقابله با بیماری های واگیر دار به فراگیران آموزش داده شد.

کارشناس بهداشت و درمان شهرستان اردکان اظهارکرد: شیوع بیماری‌های نو پدید در دهه‌های اخیر و تاثیر این بیماری‌ها بر سلامت  جامعه، بر لزوم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان آن‌ها می افزاید.

این مسئول با اشاره به زندگی دسته جمعی در مراکز بهزیستی و شیوع این بیماری ها گفت: نحوه شناسایی و کنترل این بیماری ها مهم و ضروریست و با توجه به اینکه علت اصلی بوجود آمدن این بیماری ها عدم رعایت بهداشت فردی است اولین قدم در پیشگیری از این بیماری ها در مراکز رعایت بهداشت فردی و آموزش همگانی است .

انتهای پیام/ غ

رعایت بهداشت فردی اولین قدم در پیشگیری از  بیماری های واگیر دار 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.