سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

باید از پتانسیل حوزه دسترسی و زیرساخت های ثابت برای تحقق 2.5 برابر شدن بازار ICT استفاده کرد

حسین فلاح جوشقانی گفت: پتانسیلی در حوزه دسترسی و زیرساخت‌های ثابت وجود دارد که باید از آن برای تحقق 2.5 برابر شدن بازار ICT استفاده شود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم معارفه قائم مقام رگولاتوری با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتالی یکی از موضوعات مهم حوزه ICT است، گفت: اقتصاد دیجیتال که آینده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را شکل می‌دهد، فناوریهای جدید و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی متفاوتی را رقم می‌زند و یکی از نهادهایی که مطابق با وظیفه ذاتی با این تغییرات مواجه می‌شود، رگولاتوری است.

وی افزود: متناسب با این تغییرات، رگولاتوری نیز باید در روشها و خط مشی‌های پیش رو و تقویت بدنه تخصصی مدیریتی و کارشناسی بازنگری لازم را انجام دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تکلیف برنامه ششم در 2.5 برابرشدن بازارICT، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بسترهای لازم به ویژه در حوزه سرویسهای ثابت را فراهم کند.

فلاح تصریح کرد: در این زمینه از یک سو نمی‌توان صرفا بر حوزه سرویسهای سیار اتکا کرد، از سوی دیگر در حوزه دسترسی و زیرساخت‌های ثابت پتانسیلی در بخش وجود دارد که باید از آن استفاده شود و دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به اینترنت باسرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در پایان برنامه ششم با تکیه بر این ظرفیت قابل تحقق است.

بنابه این گزارش، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حکمی مسعود همدانلو را به عنوان قائم مقام این سازمان در امور هماهنگی منصوب کرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.