سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و کانون پرورشی فکری کردستان منعقد شد

در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان منعقد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه کتاب خوانی در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان منعقد می شود.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی‌کردن برنامه‌های فرهنگی با استفاده از امکانات وظرفیت های ممکن، بیان کرد: پیشبرد اهداف دو طرف به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات ونشست های کتابخوانی برخی از اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان  با اشاره به تعهدات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در تفاهم نامه عنوان کرد: برگزاری نشست های کتاب خوان در مراکز فرهنگی وهنری کانون، اجرای مسابقات مکتوب برای کارکنان کانون های پرورش فکری، تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات کتابخوانی و مساعدت جهت تامین و در اختیار دادن کتب ویژه کودکان و نوجوانان با تخفیف ویژه برخی از تعهدات کانون است.

احمدی تصریح کرد: همچنین کانون موظف است زمینه نقد و رونمایی از کتب نویسندگان شاغل در کانون پرورش فکری، همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و فراخوان های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی وهنری کانون را فراهم آورد.

وی در رابطه با تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در تفاهم نامه گفت: همکاری در برگزاری نشست های کتاب خوان، برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب و مشارکت در برگزاری جلسات نقد کتاب در مراکز کانون برخی از تعهدات این نهاد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: کتابخانه های عمومی همچنین وظیفه تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات کتابخوانی، تخفیف نیم بهاء برای عضویت اعضای فعال کانون پرورش فکری در کتابخانه های عمومی استان و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دراستان را بر عهده گرفته است.

احمدی در پیان اضافه کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت 3 سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق دو طرف بلامانع است.

انتهای پیام/ د م


برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و فراخوان های فرهنگی در مراکز فرهنگی کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.