سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن 480 مشترک برق به مشترکین خوانساری در سال جاری

مدیراداره برق خوانسار گفت:در سال جاری 480 مشترک به تعداد مشترکین اضافه شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از 500 مشترک برسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرهاد بلابادی  اظهار کرد: امور برق شهرستان خوانسار دارای 19 هزار و 960 مشترک برق بوده که میانگین مصرف این مشترکین 12.5 مگاوات است که در فصل تابستان به 14 مگاوات هم می‌رسد.

وی با بیان این‌که از کل مشترکین برق شهرستان تعداد 266 مشترک دیماندی و 6 هزار و 600 مشترک روستایی و مابقی شهری هستند، افزود: برق‌رسانی به این مشترکین از طریق 654 دستگاه ترانسفورماتور و به وسیله 458 کیلومتر شبکه فشار قوی و 341 کیلومتر شبکه فشار ضعیف انجام می‌شود.

مدیر اداره برق خوانسار ادامه داد: در شهرستان خوانسار از 341 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 100 کیلومتر آن تا کنون به کابل خودنگه‌دار تبدیل شده و مابقی طبق برنامه‌ریزی انجام شده در طول سال‌های آتی اجرا خواهد شد، همچنین شبکه‌های برق جدید کاملاً با استفاده از کابل خودنگهدار اجرا می‌شود.

وی افزود: در سال جاری 480 مشترک به تعداد مشترکین اضافه شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از 500 مشترک برسد و جهت برق‌رسانی به این مشترکین در سال جاری، 4.8 کیلومتر شبکه با اعتبار 290 میلیون تومان احداث شده است.

بلابادی اظهار کرد: در سال جاری یک کیلومتر شبکه فشارقوی با اعتبار 90 میلیون تومان در جهت افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش زمان قطعی برق، تبدیل شبکه سیمی به شبکه کابل خودنگهدار به طول 6 کیلومتر با اعتبار 145 میلیون تومان و نصب 5 دستگاه  ترانسفورماتور جدید جهت افزایش ظرفیت شبکه و کاهش خاموشی‌ها و بهبود کیفیت برق مشترکین با اعتبار یکصد میلیون تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: تعمیر و سرویس 50 ترانسفورماتور هوایی، اصلاح و احداث بیش از یک‌هزار شعله چراغ روشنائی، تعمیرات در جهت کاهش قطعی برق و حوادث احتمالی به طول 35 کیلومتر با اعتبار 206 میلیون تومان و نوسازی شبکه برق رسانی به طول 2.5 کیلومتر با اعتبار 230 میلیون تومان از دیگر اقدامات سال جاری بوده است.

مدیر اداره برق خوانسار خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قطعی برق مشترکین در زمان اجرای شبکه کابل خود‌نگهدار، این عملیات 100 درصد به روش خط گرم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انجام تعمیرات به روش خط گرم(فشار قوی) به طول 3 کیلومتر با اعتبار 58 میلیون تومان، نصب 480 دستگاه کنتور جهت مشترکین جدید با اعتبار 111 میلیون تومان و  تعویض کنتورهای معیوب و قدیمی و نصب کنتورهای هوشمند به تعداد 500 دستگاه با اعتبار 190 میلیون تومان و تست و بازرسی کنتور 4 هزار و 500 دستگاه کنتور مشترکین برق با اعتبار 42 میلیون تومان نیز در سال جاری به انجام رسیده است.

بلابادی گفت: در نتیجه اقدامات اصلاحی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری، شاخص مدت زمان خاموشی هر مشترک در روز به میزان 0.3 دقیقه نسبت به میزان پیش بینی شده برای سال جاری کاهش یافته است که این امر منجر به افزایش رضایت‌مندی مشترکین شهرستان شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارائی در سال گذشته 50 میلیون تومان بوده که برای احداث قسمتی از شبکه روشنائی بلوار میانی منطقه قودجان- تیدجان هزینه شده است.

مدیر اداره برق خوانسار گفت: در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکین، شماره تماس 121 جهت حوادث و اتفاقات شبکه و شماره تماس 03137121 تماس از طریق موبایل برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش انشعاب به مشترکین شهرستان آماده پاسخگویی است.

وی با اشاره طرح تشویقی تابستانه برای کشاورزان، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از سه سال اخیر اجرا شده که با استقبال خوبی از سوی کشاورزان همراه بوده است.

بلابادی افزود: در سال جاری دو شرکت صنعتی هلال خوانسار و صنایع فلزی پیش تنیده نیز در این طرح شرکت و مورد تشویق و پرداخت پاداش نیز قرار گرفتند.

وی با اشاره به مدریت مصرف برق کشاورزان، گفت: هر سال با فرارسیدن فصل تابستان و به مدار آمدن سیستم‌های برودتی، بار هجومی مصرف به شبکه برق کشور وارد شده که تنها از طریق احداث نیروگاه‌های جدید و یا با ترویج فرهنگ مدیریت مصرف قابل پاسخگوئی است.

مدیر اداره برق خوانسار ادامه داد: کاهش پیک مصرف سالانه در دستور کار شرکت‎های توزیع قرار گرفته و اکنون تمام بخش‌های مصرفی مختلف این مهم را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: به همین منظور از ابتدای مهر ماه هر سال برای سال آینده در این زمینه برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی می‌شود که شامل همه مشترکین همچون خانگی، تجاری و اداری، کشاورزی می‌شود.

بلابادی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال دو زمان پیک بار و در 6 ماهه دوم سال یک زمان  پیک بار وجود دارد، افزود: یک از این دو زمان پیک در طول سال به صورت ثابت وجود داشته که این زمان نیم ساعت قبل از غروب آفتاب تا 4 ساعت بعد است، ساعات اوج مصرف دوم در 6 ماهه اول سال از ساعت 11 الی 15 است.

وی با بیان این‌که کشاورزی 200  مشترک دیماندی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 30 مشترک از طرح تشویقی تابستانه استقبال کردند، افزود: دلیل عدم استقبال مابقی مشترکین کشاورزی شهرستان حق آبه مشترک کشاورزان از چاه‌های آب است.

بلابادی در خاتمه از همکاری و همراهی مردم شهرستان خوانسار در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها در سطح شهرستان قدردانی کرد، و تأکید کرد: انعکاس مشکلات و ارائه پیشنهادات در جهت بهبود عملکرد و خدمت رسانی بهتر شدند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.