وی در ادامه افزود: طرح واگن پول یا سبد واگن، از سیاستهای اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده که در منطقه سنگان، به عنوان پایلوت و برای نخستین بار اجرا و ظرف سال آتی، تمامی شرکتهای حمل و نقل ریلی بایستی بصورت کنسرسیوم در این طرح شرکت کنند.
ماسوری بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در منطقه سنگان، حمل ۲۷ میلیون تن بار از عسلویه ریلی سنگ آهن ایران، توسط راه آهن پیشبینی شده، که تحقق این مهم بجز با اجرای طرح واگن پول (سبد واگن) همکاری و همراهی مسئولین دستگاهها، رفع تنگناها و ایجاد زیرساختهای لازم امکانپذیر نیست.
مدیرکل راه آهن شرق تصریح کرد: صنعت، معدن و حمل و نقل، در یک چرخه قرار گرفته اند و زمانی موفقیت حاصل میشود که همه طرفها با اصلاح امور و حذف واسطهها در راستای موفقیت گام بردارند. خروجی این چرخه به طور یقین تولید، صادرات و به طور کلی منافع ملی میشود و این مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی در خاتمه گفت: در این طرح بار واحد در مسیر مشخص و بین شرکتهای حمل و نقل ریلی، در قالب یک کنسرسیوم و تفاهم نامه قرار گرفته و واگنها خارج از مالکیت در اولین نقطه بارگیری و حمل میشوند. در نتیجه با کاهش مانورهای اضافی و توقف واگنها، شاهد رشد بارگیری، افزایش ظرفیت و در یک کلام روان سازی سیر و حمل ونقل بار خواهیم بود.
در این جلسه مقرر شد در فاز نخست تمامی بارهای منطقه خواف و سنگان که به مقصد بندر عباس حمل میشوند، در طرح واگن پول قرار گیرند.
انتهای پیام/