سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی خط با عنوان هولو گرام در ارومیه

نمایشگاه آثار نقاشی خط با عنوان « هولوگرام » در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در نمایشگاه آثار نقاشی خط « تقی بهستانی » با عنوان « هولوگرام » که در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی برپا شده  ،  11 عنوان اثر از تقی بهستانی در قالب نقاشی خط در معرض دید عموم قرار گرفته است.

تقی بهستانی از هنرمندان جوان و عضو انجمن خوشنویسان شهرستان ارومیه است که در کنار خوشنویسی آثار هنری خود را با ترکیبی زیبا از هنر نقاشی ارائه می کند و بیش از این نیز در بسیاری از نمایشگاه های گروهی در سطح استان آذربایجان غربی و حضوری فعال داشته است.

نقاشی خط شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج در دهه سی و چهل خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت و تاکنون به حیات خود در عرصه هنر معاصر ادامه داده و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز پیروانی یافته‌است. آنان به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.

 گروهی نقاشی خط را تلفیقی از خوشنویسی و خط با نقاشی و گرافیک می دانند و گروهی دیگر نقاشی خط را نوعی خوشنویسی می دانند که در اجرای آن از تکنیک های نقاشی و طراحی استفاده می شود. برای ارائه تعریفی کامل تر از نقاشی خط می توان گفت، نقاشی خط به کلیه آثار هنری که عناصر تشکیل دهنده آن ها خط و خوشنویسی است و به صورت مسطح بر روی صفحه و با تکنیک های مختلف اجرا می شوند گویند.

این نمایشگاه تا پنجم اسفند ماه برپا وپذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ح

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی خط در ارومیه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.