معاون مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: نظام ارزیابی بستر مناسبی را برای ارتقاء کیفیت خدمات و شفافیت عملکرد ایجاد می کند؛ رصد تحقق اهداف سازمانی از طریق سنجش عملکرد و همچنین کارآیی و اثربخشی از اصول اصلی پویایی هر سازمان است.
جعفری مطرح کرد: طبق بند 10 سیاست های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تأمین منابع مالی پایدار در بخش سلامت و با تأکید بر شفاف سازی قانونمند درآمدها، هزینه ها و فعالیت ها و طبق بند 3 و 9 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور پایش و ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه؛ دستورالعمل اجرایی جامع پایش عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و واحدهای مستقل و غیر مستقل با هدف اطمینان از مدیریت بهینه منابع و مصارف، توزیع مناسب منابع و کنترل منطقی هزینه ها و افزایش كیفیت خدمات و ارتقاء بهرهوری و با اهداف اختصاصی از جمله کنترل فرآیندهای حرفه ای مالی، ارتقاء و بهبود کنترل های داخلی، اطمینان از ثبت یکنواخت رویدادهای مالی، مقایسه اطلاعات مالی و بودجه دانشگاه های همسطح و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و ارائه راهکارهای سازنده واحدهای مالی و بودجه دانشگاه های علوم پزشکی تدوین شد.
مسئول دبیرخانه کمیته پایش و نظارت کشوری تحول سلامت افزود: این دستورالعمل مشتمل بر چهار فصل از جمله کلیات، ساختار اجرایی، فرآیند پایش و تحلیل نتایج آن در 16 ماده و با استناد به ماده 105 آئیننامه مالی و معاملاتی توسط کمیته فنی تخصصی مالی و بودجه تصویب و ابلاغ شده است.
معاون مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت با بیان اینکه تیم پایش در دانشگاه های مقصد مستقر شده اند، افزود: ۱۲۰ نفر از از مربیان نظام نوین مالی از سطح دانشگاه های علوم پزشکی برای این منظور انتخاب شدند و در ۱۹ گروه شامل ۱۰۵ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم سازماندهی شدند؛ عملیات پایش در ۴۳۲ واحد شامل ۶۳ ستاد، ۳۲ معاونت، ۱۷۰ بیمارستان، ۹۴ شبکه بهداشت و ۷۴ دانشکده انجام شده است.
مسئول نظارت و پایش عملکرد مالی و بودجه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: براساس این دستورالعمل و با همکاری دانشگاه ها برنامه های پایش به صورت جدی اجرا می شود، به نحوی که مرحله نخست پایش در آبان ماه 96 انجام شد و گزارش آن به استحضار مقام عالی وزارت بهداشت رسید که موجب تقدیر وی قرار گرفته است؛ همچنین این گزارش به صورت جامع و کامل به معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها ارسال شده است و انتظار می رود معاونین توسعه دانشگاه ها نیز نسبت به اصلاح موارد قابل بهبود در دانشگاه دستورات مقتضی را صادر کنند.
انتهای پیام/