سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولید ۷۴۰ هزار تن گندم در استان کردستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید۷۴۰ هزار تن گندم طی سال زراعی جاری در استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدصالح احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در پاییز امسال ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است که ۳۳ هزار هکتار آن گندم آبی و ۵۲۵ هزار هکتار آن گندم دیم می‌باشد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان به صورت جوانه زیر خاک است در حالی که در سال گذشته در همین موقع ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم در حالت جوانه زیر خاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته پیش بینی وضعیت تولید گندم در استان مناسب تر است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: با بازدیدها و بررسی های انجام شده از مزارع گندم استان تا این مقطع پیش بيني می‌شود در سال زراعی جاری ۷۴۰ هزار تن گندم در استان کردستان تولید شود که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی مواجه خواهیم بود .

وی پراکنش های مناسب بارندگی در بعضی از مناطق استان وهمچنین کشت به موقع و مکانیزه گندم و تغذیه به موقع گیاهی را عامل اصلی افزایش پیش بینی تولید گندم در سطح عنوان کرد و یادآور شد: با تمهیدات انجام گرفته کود اوره سرک موردنیاز مزارع گندم استان در حال تامین و حمل به شهرستان ها می باشد و کشاورزان می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به کارگزاری های بخش خصوص و تعاون روستایی کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

در سال زراعی جاری ۷۴۰ هزار تن گندم در استان کردستان تولید شود

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.