سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کره شمالی به اقدام تحریک‌آمیز مایک پنس در سفر به کره جنوبی

کره شمالی ضمن انتقاد از همراهی پدر زندانی سابق آمریکایی در کره شمالی با مایک پنس در سفر به کره جنوبی، واشنگتن را به تلاش برای بدنام کردن پیونگ‌یانگ متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی ضمن انتقاد از اقدام آمریکا مبنی بر همراهی فرِد وارمبیر، پدر اوتو وارمبیر، زندانی سابق آمریکایی در کره شمالی با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در سفر به کره جنوبی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، واشنگتن را به تلاش برای بدنام کردن پیونگ یانگ متهم کرد.

اوتو وارمبیر دانشجوی آمریکایی در سال 2016 در جریان سفر به پیونگ یانگ بازداشت و به پانزده سال کار اجباری به اتهام اقدام خصمانه علیه کره شمالی محکوم شد. ولی پس از حدود یکسال بازداشت در زندان، در شرایط بیماری آزاد و به آمریکا بازگردانده شد و اندکی پس از ورود به آمریکا درگذشت.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی شب گذشته با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد آمریکا بار دیگر تلاشی را برای بدنام کردن و اتهام زدن به کره شمالی آغاز کرده است و عمدا قصد دارد پیونگ یانگ را به دست داشتن در مرگ وارمبیر متهم کند.

پنس و وارمبیر در طول این سفر با چندین از آوارگان کره شمالی دیدار و گفتگو کردند.

 

انتهای پیام/

کره شمالی اقدام تحریک‌آمیز مایک پنس را در جریان سفر به کره جنوبی محکوم کرد

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.