سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریری: اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی مانع آتش بس دائمی است/تیلرسون: ترامپ در تلاش است نقص‌های برجام را برطرف کند!

وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری مشترک با حریری، بار دیگر ادعاهای خود را علیه برجام، برنامه موشکی کشورمان و آنچه که وی فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه خواند، تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سعد حریری نخست وزیر لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بیروت اعلام کرد: اقدامات خلاف قانون رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان و اظهار نظر‌های تنش زای مقامات این رژیم مانعی بر سر راه آتش بس دائمی است.  

او افزود در گفتگو با تیلرسون بر حق لبنان درخصوص استفاده از مناطق نفت خیز آب‌های ساحلی و همچنین پایبندی این کشور به قطعنامه هزار و هفتصد و یک شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردم.

حریری تصریح کرد به تلاش‌ها جهت توافق بر سر ترسیم مرز میان لبنان و رژیم صهیونیستی خوشبین هستیم.

او با بیان اینکه برای حل مسئله نفت و گاز پیشنهادات جدیدی وجود دارد افزود: هرگونه تنش در منطقه به سود هیچکس نیست و ما خواستار آرامش هستیم.

نخست وزیر لبنان گفتگو را بهترین راه حل مشکلات منطقه خواند و ابراز امیدواری کرد لبنان هم طرفی از این مذاکرات باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سعد حریری مدعی شد آمریکا برای حفظ آرامش در مرزها، با دولت لبنان و رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند.او همچنین مدعی شد آمریکا متعهد به حمایت از لبنان است.

تیلرسون بار دیگر موضع خصمانه آمریکا را علیه جنبش حزب الله لبنان تکرار کرد و گفت: «ما به ثبات، استقلال، امنیت و حاکمیت لبنان پایبندیم، اما موضوع حزب الله باید حل شود.» 

تیلرسون تصریح کرد: «مذاکرات ما در موضوع اختلافات بر سر مناطق نفت خیز در دریا مفید بود و از لبنان و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) خواسته ایم به دنبال یافتن راه حل باشند.»

وزیر خارجه آمریکا در این نشست مشترک خبری، بار دیگر ادعاهای خود را علیه ایران درباره برجام و موشک های دفاعی بالستیک و آنچه که وی فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه خواند، تکرار کرد.

تیلرسون با اشاره به ادعاهای همیشگی ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت رئیس جمهور آمریکا به زعم خود می خواهد نقص‌های موجود در این توافق را بر طرف کند. وی افزود آمریکا در حال تعامل با شرکای اروپایی یعنی دیگر امضاکنندگان برجام است تا به ادعای وی این نقص ها را بر طرف کنند. تیلرسون همچنین اذعان کرد هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی همچنین در ادامه یاوه‌گویی‌های مقامات واشنگتن علیه کشورمان، مدعی شد: مهم است برنامه های موشکی بالستیک ایران مدنظر قرار گیرند؛ زیرا ایران همچنان به فعالیت در این زمینه ادامه می دهد.

 

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک تیلرسون و حریری در بیروت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.