سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارس کانکسی از روستاهای چادگان برچیده شوند

فرماندار شهرستان چادگان با بیان این که تعداد 4 مدرسه روستاهای شهرستان چادگان به صورت کانکس است، گفت: مدارس کانکسی که در روستاهای شهرستان چادگان هستند، باید سریعاً برچیده شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور امروز در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان چادگان اظهار کرد: پرداختن به مباحث سلامت و امنیت غذایی جامعه بسیار مهم است که دو نعمت سلامتی و امنیت که انسان تا وقتی آن‌ها را از دست ندهد، قدر و ارزش آن را نمی‌داند.

وی افزود: با توجه به توریستی بودن شهرستان چادگان همه مسؤولان و متولیان امر باید در جهت فراهم کردن زمینه سلامت و امنیت غذایی خانواده‌ها و میهمانان بیش از پیش تلاش کنند.

فرماندار شهرستان چادگان گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که در طول سال نظارت دقیق و مستمری بر کلیه شبکه‌های تولید، توزیع و مراکز ارائه خدمات عمومی به مردم از طریق شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضای کارگروه سلامت به خصوص در زمان تعطیلات نوروز صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که تعداد 4 مدرسه روستاهای شهرستان چادگان به صورت کانکس است، خاطرنشان کرد:  که در روستاهای شهرستان چادگان هستند، باید سریعاً برچیده شوند.

غلامعلی حاجی‌عرب رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چادگان ضمن بازدید از بیمارستان بوعلی شهرستان چادگان تصریح کرد: اهمیت دادن فرماندار چادگان به سلامت و بهداشت این شهرستان قابل تحسین است؛ حضور فرماندار چادگان در بیمارستان بوعلی باعث دلگرمی کارکنان و پزشکان این بیمارستان شد.

وی ادامه داد: گاز «رادون» یک عنصر پرتوزاست که خود از فعل‌ و انفعالات هسته‌ای عناصر رادیواکتیو دیگر ایجاد شده و طبق گزارش‌ها سازمان جهانی بهداشت این گاز بعد از سیگار، دومین عامل سرطان ریه در جامعه محسوب می‌شود که می‌توان گفت گاز «رادون» یکی از خطرناک‌ترین موادی است که همه‌روزه افراد را مورد تهدید قرار می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چادگان تأکید کرد: این گاز از راه‌های مختلف از جمله پی ساختمان، ترک‌های موجود در کف ساختمان، اتصال دیوارها به کف می‌تواند وارد منازل مسکونی به ویژه اتاق‌خواب‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که به دلیل بی‌رنگ و بی‌بو بودن این گاز و غلظت پایین آن در هوا، تنها از طریق روش‌های آزمایشگاهی و دستگاهی امکان اندازه‌گیری آن وجود دارد.

حاجی‌عرب اذعان داشت: نظارت ویژه گشت‌های این مجموعه از مجتمع‌های ویلایی نیز انجام‌گرفته و تمامی موارد بهداشتی با لحاظ کردن استانداردهای لازم موردتوجه قرارگرفته است.

ستار داودوند رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چادگان نیز بیان داشت: در جهت پیشگیری سریع از انتشار آنفلوآنزای پرندگان بیش از 24 میلیون قطعه مرغ در کشور معدوم و موجب کنترل این بیماری شده است.

وی اضافه کرد: بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان طی 2 سال گذشته از طریق پرندگان مهاجر شیوع و در این زمینه دولت با حساسیت ویژه این مسأله را دنبال کرده و در زمینه شیوع آن موفق عمل کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه بهداشت شهرستان چادگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.