عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مراکزی که جذب بالای سفر دارند اعم از هایپرها، پاساژها و فضاهای تفرجگاهی باید بر اساس میزان جذب سفری که در آنجا صورت میگیرد، پارکینگ فراهم کنند و جانمایی این پروژهها باید در محلهایی از شهر باشد که برای سکونتگاههای آن منطقه مشکلات ترافیکی ایجاد نکنند.
سالاری با تأکید بر اینکه ارائه خدمات پارکینگ در تمامی این اماکن باید رایگان باشد، گفت: ما در این مورد قانون داریم و طرح تفصیلی هم میگوید مجموعههایی که در شهر ساخته میشوند باید پیوستهای مطالعاتی داشته باشند.
وی افزود: وقتی مطالعات انجام شد قاعدتاً آن مطالعات منجر به این میشود که نیاز به پارکینگ پروژه مشخص شود و تا پارکینگ تأمین نشود، به آن اجازه ساخت نمیدهند.
سالاری با بیان اینکه اساس ایجاد یک مرکز خرید بزرگ نظیر فروشگاه و یا پاساژ باید با توجه به میزان جذب سفر به آن صورت گیرد و صاحبان این مراکز باید پارکینگ را تأمین کنند، گفت: اگر به تعداد نیاز پارکینگ تأمین نشود، این کار خلاف مفاد طرح تفصیلی است.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هایپرها نباید برای استفاده از پارکینگ در قبال یک مقدار مشخص خرید، پولی دریافت کنند،زیرا آنها از منافع جذب سفر در قبال ارائه خدمات استفاده میکنند و وقتی که از این منافع استفاده میکنند، پول گرفتن در قبال استفاده از پارکینگ خلاف قواعد شهرسازی است.
انتهای پیام/