سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درویشی:

افزایش حجم رسوب‌گذاری در سد ایلام فاجعه است/لزوم اعلام طرح‌های مناسب در زمینه حفظ منابع آب

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: افزایش حجم رسوب‌گذاری در سد ایلام فاجعه است و باید برنامه مناسبی برای کاهش حجم رسوب‌گذاری انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، ایوب درویشی در نشست حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه منابع طبیعی اقدامات مناسبی در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری در زمینه حفظ منابع آب و فرسایش خاک انجام داده، گفت:  با برنامه مناسب برای اصلاح الگوها و مدیریت صحیح منابع آب موجود می‌توانیم از وقوع بحران جلوگیری کنیم .

وی افزود: باید پایشی در خصوص اقدامات و طرح‌های انجام‌گرفته انجام گیرد تا اثربخشی آن مشخص شود به همین دلیل منابع طبیعی با کمک جهاد کشاورزی طرح‌های مناسب در زمینه حفظ منابع آب تهیه و اعلام کنند تا تبدیل به برنامه شود .

درویشی در ادامه اضافه کرد: افزایش حجم رسوب‌گذاری در سد ایلام فاجعه است و باید برنامه مناسبی برای کاهش حجم رسوب‌گذاری و افزایش طول عمر این سد با توجه به اهمیت آن در تامین آب شرب شهروندان و هزینه هنگفت احداث آن انجام گیرد .

وی با بیان این مطلب که در حوزه برنامه‌ریزی برای افق کوتاه‌مدت و بلندمدت اولویت‌ها شناسایی شده است، گفت: در بودجه‌ریزی سال آینده طرح‌ها به سازمان برنامه‌و بودجه اعلام شود تا برای آنها اعتبار مناسب پیش‌بینی شود .

درویشی اضافه کرد: ذخیره آب، حفظ خاک و جنگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا جنگل یکی از سرمایه‌های مهم استان بشمار می‌رود و ازنظر اقتصادی و معیشتی همواره برای مردم استان حائز اهمیت بوده است.

انتهای پیام/ب

 صحبت های معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام درباره افزایش حجم رسوب‌گذاری در سد ایلام

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.