سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد؛

افزایش 19 درصدی عملیات کانتینری در پیشرفته‌ترین بندر ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از آغاز سال 96 تا ابتدای بهمن ماه جاری، با توجه به تخلیه و بارگیری بیش از دو میلیون کانتینر در بندر شهید رجایی افزایش 19 درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به عملکرد 10 ماهه کانتینری در پیشرفته‌ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران، گفت: از آغاز سال 96 تا ابتدای بهمن ماه جاری، در مجموع دو میلیون و 183 هزار و 121 TEU کانتینر در پایانه‌های شماره یک و دو بندر شهیدرجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی این حجم از عملیات با سال گذشته، 19 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی افزود:طی 10 ماهه سال جاری، 342 هزار و 162 TEU کانتینر مربوط به محموله‌های صادراتی، در بندر شهیدرجایی بارگیری و 592 هزار و 575 TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

عفیفی‌پور تعداد محموله‌های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر جنوب کشور و منطقه خلیج‌فارس از طریق بندر شهید رجایی ( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز 216 هزار و 558 TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: جابه‌جایی اینگونه محموله‌های کانیتنری، در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 18 درصدی جابه‌جایی کانتینرهای ترانزیتی سخن به میان آورد و افزود: طی 10 ماهه امسال، 379 هزار و 155 TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهیدرجایی شد.

عفیفی‌پور بندر شهیدرجایی را پیشانی تجارت کانتینری ایران توصیف کرد و افزود: جابه‌جایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در سطح کل بنادر کشور در این بندر انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، بندر شهیدرجایی با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و 18 دستگاه گنتری کرین پیشرفته و مدرن (جرثقیل‌های سنگین وزن تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: قرار است با الحاق 12 دستگاه گنتری کرین و 15 دستگاه ترانستینر جدید به ترمینال دو این بندر ( که هم اکنون در مرحله نصب و راه‌اندازی است)، ظرفیت کانتینری آن به 6 میلیون TEU کانتینر و با بهره‌برداری کامل از فاز 3 طرح توسعه این بندر که هم اکنون مرحله نخست آن به انجام رسیده، ظرفیت نهایی به هشت میلیون TEU کانتینر ارتقا یابد.

وی یادآور شد: در سفر سه روز پیش وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندر شهید رجایی، قراردادهای پنج ساله واگذاری ترمینال های 1 و 2 به شرکت‌های بتا و سینا به صورت رسمی ابلاغ شد تا فصل جدیدی از فعالیت بخش خصوصی در بزرگترین بندر ایران آغاز شود.

انتهای پیام/ب

جزییات عملیات کانتینری در پیشرفته‌ترین بندر ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.