سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان بوشهر میزبان ۱۲ نام آور گمنام سال‌های دفاع مقدس

استان بوشهر صبح یکشنبه آینده میزبان پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام سال‌های حماسه و ایثار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  پیکر پاک 8 شهید ساعت 8 و 30 دقیقه صبح یکشنبه از فرودگاه بین المللی بوشهر وارد استان می شود و پیکرمقدس 4 شهید نیز در همین تاریخ از فرودگاه عسلویه به استان منتقل می شود.
مراسم وداع با این حماسه آفرینان ساعت 19 دوشنبه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، گلزار شهدای خورموج،مسجد حضرت فاطمه زهرای برازجان و ساعت 20 در حسینیه یادگار امام بیدخون برگزار می شود.
پیکر پاک این شهدای والامقام نیز روز سه شنبه اول اسفند همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در بوشهر، خورموج، برازجان، نخل تقی و بیدخون تشییع و خاکسپاری می شوند.
از این تعداد شهدای والامقام 5 شهید در بوشهر، دو شهید در خورموج، یک شهید در برازجان، یک شهید در نخل تقی و یک شهید در بیدخون خاکسپاری می شوند.
5 شهیدی که در بوشهر به خاک سپرده می شوند به ترتیب 27، 23، 24، 25 و 19 ساله هستند که در عملیات های کربلای 4، رمضان، والفجر 8 و تک دشمن در ام الرصاص ،شرق بصره، فاو و زبیدات به شهادت نائل آمده اند.
دو شهیدی که در خورموج آرام خواهند گرفت 24 و 29 ساله هستند و در عملیات های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند.
یک شهیدی که در برازجان به خاک سپرده می شود 17 ساله است و سال 65 در عملیات کربلای 4 در ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
دو شهیدی که در بیدخون تشییع و خاکسپاری می شوند 20 و 26 ساله اند و در تک دشمن و عملیات رمضان در زبیدات و شرق بصره شهید شده اند.
دو شهیدی که مردم نخل تقی میزبان آنان هستند نیز 30 و 26 ساله اند و در عملیات های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند.
با تشییع و خاکسپاری این شهدا تعداد شهدای گمنام مدفون در استان بوشهر به 150 شهید می رسد.  

انتهای پیام/م

 12 شهید گمنام در استان بوشهر تشییع و خاکسپاری می شوند

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.