سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر چین در آمریکا: وزن همکاری‌های پکن-واشنگتن در آینده بسیار بیشتر از اختلافات خواهد بود

«چوی تیانکای» تاکید کرد چین و آمریکا همچنان اختلافاتی خواهند داشت، اما افزایش منافع مشترک دو کشور مهمتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چوی تیانکای، سفیر چین در آمریکا روز پنجشنبه گفت هرگونه جانبداری از رویارویی پکن و واشنگتن خطرناک و نکته مهم این است که با وجود اختلافات دو کشور، منافع مشترک آنها رو به افزایش است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر سال گذشته سفری بی حاشیه و موفق به چین داشت و به دنبال آن دائما تهدید کرده است در قبال آنچه از نظر وی اقدامات ناعادلانه تجاری چین خواند مواضع سخت تری اتخاذ کند و از چین خواسته است اقدامات بیشتری برای افزایش فشار بر کره شمالی همسایه هسته ای خود انجام دهد.

دان کوتس، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا نیز روز سه شنبه هشدار داد جاسوسی سایبری و توانمندی های سایبری چین همچنان در خدمت حمایت از امنیت ملی و اولویت های اقتصادی این کشور قرار خواهد داشت.

چوی گفت: «چین و آمریکا همچنان اختلافاتی خواهند داشت اما افزایش منافع مشترک دو کشور مهمتر است. وزن همکاری های میان دو کشور در آینده بسیار بیشتر از اختلافات خواهد بود. از طرفی با وجود تداوم مشکلات، گفتگو سرانجام دو کشور را به راه حل می رساند.»

به گفته چوی، چین مجبور به تغییر ماهیت سیاست های خود نیست. «اشتباه است اگر تصور کنیم چین در مسیر توسعه خود با آمریکا مواجه خواهد شد و حمایت از راهبردهای طرفدار تقابل دو کشور نیز خطرناک است.»

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.