سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در مشهد

جشنواره منطقه‌ای شعر فجر که با حضور شاعرانی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

‎به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : اهالی شعر و ادب زینت افزا و زینت بخش جامعه فرهنگ و هنر هستند.

سرابی افزود: وجود شاعران بزرگی همچون امیر برزگر و خدابخش صفا دل، افتخار جامعه فرهنگی و هنری به شمار می‌روند.

وی افزود: خراسان رضوی مبدا جشنواره شعر فجر در کشور است و نخستین جشنوار شعر فجر در مشهد برگزار شد که این فرصت باید غنیمت شمرده شده و ارج نهاده شود.

یوسف امینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت : یک هزار و ۲۷۵ اثر از ۲۷۵ شاعر استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

امینی افزود: میان شعر و انقلاب اسلامی ارتباط مستحکم وجود دارد و شاعران در پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام و پیشرو بوده اند.

وی ادامه داد: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی و انتظار بیشتر مورد توجه شاعران به ویژه شاعران خراسانی قرار گرفته است.

وی گفت: در طول دهه فجر امسال در شهرستان‌های خراسان رضوی بیش از ۲۰ جلسه شب شعر با محور انقلاب اسلامی برپا شد.

ملیحه بذری رئیس اداره شعر و ادب استان خراسان رضوی نیز با معرفی برگزیدگان این جشنواره گفت: هشت شاعر شامل سه زن و پنج مرد برگزیده و تجلیل شدند.

بذری افزود: برگزیدگان این مسابقه شامل زکیه مرادپور، سعید تاج محمدی، سعیده موسوی زاده، نازنین مریم عمارلو، سجاد هوشیار، علی اصغر داوری، امیر صادق سامان و محمد بهادر مایوان هستند.

وی افزود: داوری آثار ارسالی به این جشنواره را دکتر هادی منوری، استاد محمد کاظم کاظمی و جواد گنجعلی بر عهده داشتند.

در این مراسم از سه انجمن ادبی در مشهد شامل انجمن‌های ادبی استاد قهرمان، شعر معاصر و رضوی و همچنین چهار انجمن ادبی در شهر‌های قوچان، تربت حیدریه، نیشابور و کاشمر و از ۲ شاعر پیشکسوت مشهدی شامل استاد امیر برزگر خراسانی و استاد خدابخش صفادل به طور ویژه تجلیل شد.

رونمایی از کتاب ' قلمرو غزل' از دیگر برنامه‌های جشنواره منطقه‌ای شعر فجر بود.
 

انتهای پیام // م. ا
 
 
 


برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در مشهد

برچسب ها: شعر ، جشنواره فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.