سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: پاکسازی موصل از مین‌ها و بمب‌های برجای مانده از جنگ ۱۰ سال زمان می‌برد

سازمان ملل متحد اعلام کرد پاکسازی شهر موصل عراق از مواد منفجره مانند مین و بمب‌های برجای مانده از جنگ بیش از ۱۰ سال زمان می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل متحد اعلام کرد پاکسازی شهر موصل عراق از مواد منفجره مانند مین و بمب های عمل نکرده ای که همچنان در این شهر وجود دارد بیش از 10 سال زمان می برد.

یک کارشناس سازمان ملل متحد فعال در بخش خنثی سازی مین گفت: «بمب ها و مین های منفجر نشده همچنان تا یک دهه دیگر در مناطق مختلف شهر موصل باقی خواهد ماند، بمب هایی که زندگی بیش از یک میلیون انسانی را که می خواهند پس از گذشته سه سال بار دیگر به محل سکونت اصلی شان بازگردند با مخاطرات زیادی مواجه می کند.»

پی یر لودهامر که مدیر برنامه اقدام علیه مین در سازمان ملل متحد است، گفت: «ویرانی و خرابی موصل حدود 11 میلیون تُن آوار برجا گذاشت و اعتقاد بر این است که دو سوم از مواد منفجره زیر آوار مدفون است.»

لودهامر در نشست خبری در ژنو افزود: «تخمین های ما اشاره دارد به این که پاکسازی غرب موصل بیش از یک دهه زمان می برد و گستردگی و پیچیدگی مواد منفجره اجازه نخواهد داد عملیات پاکسازی این شهر ظرف چند ماه و حتی چند سال پایان یابد.»

وی اظهار داشت: «ما شاهد مهماتی هستیم که از آسمان فرو ریخته است. بمب هایی که هر یک از آن ها 500 پوند وزن دارد از آسمان رها شده است و تا 15 متر و بعضا بیشتر در عمق زمین فرو رفته است. خارج کردن هر یک از این ها چند روز و بعضا چند هفته زمان می برد.»

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سازمان ملل ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.