سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مؤثر بازی‌های رایانه‌ای در رسیدن به تفکر خلاق

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند نقش ابزاری را برای رسیدن به تفکری خلاق و منطقی با تجربه ارائه شیوه‌های جدید یادگیری برای انسان ایفا کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امروز رسول رکنی‌زاده در همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تغییر اذهان از سنین کودکی آسان‌تر از اذهانی است که با منطق کلاسیک رشد کرده‌اند، از آن‌جایی که زمان زیادی می‌برد تا در سیر تکاملی انسان این اتفاق بیفتد، مهندسان که با دست‌کاری به همه‌چیز تنوع می‌بخشند، با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و رایانه‌ها که زمانی صرفاً ابزارهایی در امتداد ابزارهای انسانی محسوب می‌شدند، آرام آرام شیوه جدیدی برای کسب اطلاع و یادگیری انسان ارائه می‌دهند.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند نقش ابزاری را برای رسیدن به تفکری خلاق و منطقی با تجربه ارائه شیوه‌های جدید یادگیری برای انسان ایفا کند، مشروط بر اینکه کیفیت بر کمیت غلبه داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: تفکر از زمانی آغاز شده که انسان‌ها برای نحوه تفکر و دسترسی به آن سازوکاری کشف کرده و برهان ساختند، منطق پایه همه استدلالات عملی بوده و هست و باید بپذیریم که رایانه ها تجلی این منطق هستند.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان تفکر ذهن خود را به رایانه منتقل کند و از طریق گیت‌ها به آن آموزش دهد و اگر بپذیریم رایانه تجلی منطق انسان است، روزی به سازوکار جدیدی از منطق دست خواهیم یافت که به آن کوانتوم منطق گفته می‌شود.

رکنی‌زاده تأکید کرد: انسان به دنبال این است که رایانه های مبتنی بر منطق کوانتومی بسازد و این عمل بزرگ‌ترین طرح فیزیک‌دان‌ها، تکنولوژیست‌ها و اندیشمندان خواهد بود، اما معضل اصلی در این مسأله است که اذهان ما در سنین بالا با منطق کلاسیک رشد و تکامل یافته و تغییر اذهان باید از سنین کودکی انجام بپذیرید.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.