سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد:

بانک‌ها بر شکل مصرف تسهیلات نظارت جدی داشته باشند

امام جمعه مشهدگفت:ارائه تسهیلات و پیگیری شکل مصرف، بخشی از مشکل ما در بحث بانکی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار دبیر شورای هماهنگی و جمعی از معاونین بانک‌های استان خراسان رضوی با بیان اینکه  بسیاری از وام‌های کلان در بخش صنعت و بازرگانی و کشاورزی است و بخش عمده تسهیلات به این گروه‌ها می‌رسد افزود:برخی از تسهیلات به کارخانه‌هایی داده میشود که بعد گرفتن تسهیلات کرکره کارخانه را پایین می‌کشند و پول را در بخش بازرگانی و جا‌های دیگر مصرف می‌کند.
 
وی تصریح کرد :بانک‌ها در این زمینه تلاش کنند تسهیلات را به اهلش برساند و با بررسی این مسائل طرحی ارائه کنند که این مشکلات حل شود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه  جریمه ای که بانکها از دیرکرد این تسهیلات می گیرند  صد در صد حرام است و جز عقود هم نیست گفت:اگر این دیرکرد به عنوان خسارت هم هست باید مورد به مورد بررسی شود که آیا این مبلغ واقعا درست است و بانک این مقدار خسارت دیده است؟!

آیت الله علم الهدی افزود: شما آمده اید حوزه قوی کارشناسی برای ساخت ساز‌ها و امور بانکی ساخته اید، اما برای بحث شرعی و این عقودی که با مردم بسته میشود یک کارشناس دینی ندارید.

وی گفت: این اگر معامله جدی و عقد شرعی خوانده نشود این امضای برگه‌ها عقد شرعی نیست و جریمه‌ای که برای این دیرکرد گرفته میشود حرام است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

بانک‌های استان خراسان رضوی 

برچسب ها: تسهیلات ، بانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.