سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادبیات در دی ۹۶؛

انتقال نمایشگاه کتاب به مصلی تهران/ واکنش معاون فرهنگی به تغییرات مدیریتی در اداره کتاب

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب در دی ماه ۹۶ از تعیین نهایی مکان برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در دی ماه سال 96 رخ داد.در اینجا به مهمترین رویداد های ادبی اشاره می کنیم:

نمایشگاه کتاب تهران تا زمان آماده سازی شهر آفتاب به مصلی رفت

همایون امیرزاده سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب مصلی تهران به عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

پوستر نهمين دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر نهمين دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان در باغ کتاب با حضور مصطفی رحماندوست شاعر کودک و نوجوان، نادر قدیانی مدیر مسئول انتشارات قدیانی و رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار شد.

دبیر علمی دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب شد

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی «جواد محقق» را به عنوان «دبیر علمی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب کرد.

فاصله توقف كتاب برای دریافت مجوز كوتاه می‌شود

محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: ما در بحث ساختار اداره كتاب نوسازی لازم را انجام داده‌ایم و ضوابط را شفاف‌سازی كرده‌ایم. به گونه‌ای كه در نتیجه آن فاصله توقف كتاب برای دریافت مجوز كوتاه می‌شود. ما برای حمایت‌ از كتابفروشی‌ها هم برنامه هایی داریم؛ مثلا درصدد پایین آوردن خدمات شهری چون آب و برق هستیم. یارانه‌های كتاب هم بیش از این نخواهد شد و تا جایی كه بتوانیم سیاستمان حمایت از كتابفروشی‌هاست.

سلگی: 95 درصد کتاب‌های ما زیر یک ماه مجوز می‌گیرند

سلگی، مدیر سابق اداره کتاب در مراسم توديع و معارفه مدير جديد اين نهاد گفت: برای توزیع کنندگان نشر جداگانه مجوز صادر کردیم و تلاش کردیم که بخش دیجیتال به اداره کتاب برگردد. در زمینه صدور مجوزها، هم ۲۰۰۰ پروانه نشر جدید دادیم. لذا ورود آسان‌تر شد اما در ادامه نظارت داشتیم. ما در این سه سال حدود ۲۰۰ هزار مجوز کتاب صادر کردیم که ۷۵ درصد آنها مختص به تهران است. هم اکنون حدود ۹۵درصد کتاب‌های ما زیر یک ماه مجوز می‌گیرند.

پایان کار جایزه ادبی جلال آل احمد

مراسم اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد، در تالار وحدت با حضور مهدی قزلی، دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نامزدهای بخش شعر جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان معرفی شدند

هیئت داوران بخش داستان نهمین جشنواره کتاب برتر کودکان و نوجوانان، اسامی نامزدهای بخش شعر این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

واکنش معاون فرهنگی به تغییرات مدیریتی در اداره کتاب

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه جشنواره نقد کتاب در خصوص تغییرات مدیریتی در این معاونت گفت: در حال حاضر جابجایی در قسمت اداره کتاب قطعی نشده است و تصمیمی در این خصوص نگرفته ایم.

وی در خصوص میزان نقد در حوزه کتاب افزود: کتاب ها با توجه به این نقدها به دست ما می‌رسند و بخش زیادی از کار ما در این نقدها انجام می‌شود. نقد در بسیاری از کشورهایی که ممیزی کتاب ندارند، کار ممیزی را انجام می‌دهد. اتفاق خوب در دوران معاونت قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد حالت رفاقتی در حوزه نشر بود و ممیزی کتاب در تعامل، ارتباط و گفتگو با ناشران و مولفان انجام شد؛ گاهی وقت‌ها ناشران قبول نمی‌کردند و یا گاهی ممکن است خطاهایی در ممیزی کتاب شده باشد.

ایجاد ردیف بودجه مستقل برای حمایت از حوزه ادبیات در سال ۱۳۹۷

آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی هنری سیلک با حضور همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسین‌پور؛ مشاور منابع و امور انسانی، سعید ابراهیمی‌راد، شهردار کاشان، علی رسول زاده؛ رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، مصطفی جوادی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر بخش فرهنگی یونسکو و جمعی از دوستداران فرهنگ در خانه عامری‌ها(کاشان) برگزار شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نوروز 97 ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.