سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه و بارگیری بیش از 2 میلیون تن کانتینر در بندرشهید رجایی

امسال بیش از 2 میلیون TEU کانتینر در پایانه های شماره یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ده ماه امسال دو میلیون و 183 هزار و 121 TEU کانتینر در پایانه های شماره یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: 342 هزار و 162 TEU کانتینر  محموله های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و 592 هزار و 575 TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این میزان حجم عملیات 19 درصد بیشتر از مدن مشابه پارسال است.

عفیفی پور محموله های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر جنوب کشور و منطقه خلیج فارس از طریق بندر شهید رجایی( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز 216 هزار و 558 TEU کانتینر اعلام کرد.

وی افزود: در این مدت 379 هزار و 155 TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شده که 18 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: جابجایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در سطح کل بنادر کشور در این بندر انجام می شود.

عفیفی پور بندر افزود: بندر شهید رجایی با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و 18 دستگاه گنتری کرین پیشرفته و مدرن (جرثقیل های سنگین وزن تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود.

با الحاق 12 دستگاه گنتری کرین و 15 دستگاه ترانستینر جدید به ترمینال دو این بندر که هم اکنون در مرحله نصب و راه اندازی است ، ظرفیت کانتینری به شش میلیون TEU کانتینر و با بهره برداری کامل از مرحله 3 طرح توسعه این بندر که هم اکنون مرحله نخست آن به انجام رسیده، ظرفیت نهایی به هشت میلیون TEU کانتینر ارتقاء می یابد.

انتهای پیام/ز

افزایش تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرشهید رجایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.