سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشان مرغوبیت برای ۸ اثر صنایع دستی گلستان

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از دریافت نشان مرغوبیت ۸ اثر صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سارا اخوت معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: چهارمین دوره داوری نشان مرغوبیت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی آبان ماه امسال در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۱۵ اثر انتخاب و به سازمان مرکزی ارسال شد و از این آثار ۸ اثر از شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کلاله و گالیکش تایید و موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی شدند.

اخوت اضافه کرد: هدف از برگزاری این داوری‌ها توسعه، ترویج و فرهنگ سازی استفاده از محصولات صنایع دستی در بین عموم مردم بوده است.

وی در ادامه گفت: از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب محصولات، استفاده از مواد اولیه طبیعی، متناسب بودن محصولات صنایع دستی با طرح‌ها و نقش‌های بومی، محلی و منطقه‌ای و قیمت مناسب و کاربردی بودن آثار است.

اخوت افزود: در سه دوره قبل هنرمندان و صنعت‌گران این استان موفق به دریافت ۳۹ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شدند و ۹ اثر مهر اصالت بین المللی دریافت کرده است.

گواهینامه آثار منتخب طی مراسمی به هنرمندان صاحب اثر اعطا خواهد شد.
 
انتهای پیام/ق
 

دریافت نشان مرغوبیت ۸ اثر صنایع دستی گلستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.