سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه ؛

چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی جزو دانشمندان برتر در جهان اسلام هستند

معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه پژوهش های علمی و فناوری بولیل وقوع زمین لرزه هفت و سه دهم ریشترب 21 ابانماه با دو ماه تاخیر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نجفی   معاون پژوهش دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی از پنجم اسفندماه بمدت دو روز در دانشگاه رازی دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه در بین دانشگاه های کشور و دانشگاه های جهان اسلام جایگاه مناسبی دارد، گفت: در بین دانشگاه های کشور رتبه 11و رتبه 91 را در بین دانشگاه های جهان اسلام دارد و چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه جزو دانشمندان برتر در جهان اسلام هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان  کرد: دانشگاه رازی سال گذشته در پایگاه های معتبر علمی مقاله های بسیاری را به ثبت رساند و همچنین شیمیدان برتر کشوری در رشته شیمی از دانشگاه رازی معرفی شد.

نجفی با اشاره به فعالیت هفت شرکت دانش بنیان در دانشگاه رازی، گفت: در راستای حل مشکلات اجتمای، افتصادی  پژوهشگران دانشگاه رازی با دستگاه های اجرایی قرارداد پژوهشی منعقد کرده اند که پژوهشگران دانشگاه در مورد حل مسئله در 53 طرح در حال تحقیق و پژوهش هستند.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی براین است که پژوهش های دانشگاه تقاضا محور باشد، گفت: دانشگاه رازی حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی را در زمینه های مختلف با تحقیق و پزوهش را رسالت خود می داند.

نجفی در ادامه  بیان  کرد: در سال های گذشته زیر ساخت های فناوری اطلاعات برای انجام تحقیق و پزوهش بسرعت رشد داشته است و پهنای باند 384 مگا بایت افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه 201 هزار جلد کتاب فارسی و 250 هزار جلد کتاب لاتین در کتابخانه دانشگاه رازی وجود دارد، افزود: تلاش می شود که وضعیت کتابخانه از حیث کمی و کیفی بهبود یابد و در حوزه ی علوم تجربی نیز آزمایشگاه نیز برای انجام ازمایش عای علمی مجهز شده است و در هفته گذشته ساختمان ان تکمیل شد و از ظرفیت آن برای پیشبرد اهداف علمی استان استفاده می شود.

معاون پژوهش دانشگاه رازی  بیان  کرد: در راستای بهبود زیر ساخت های علمی تلاش می شود که ژورنال های علمی بکار گرفته شوند که تا کنون حدود چهار ژورنال علمی تایید شده و چهار مورد دیگر در آستانه تایید قرار دارند.

نجفی گفت: در سال 96 همایش های ملی و بین المللی مختلفی در حوزه های مختلف برگزار شد که بیش از 40کارگاه اموزشی با موضوعات مختلف تشکیل شده است.

انتهای پیام/ز

 

 250 هزار جلد کتاب لاتین در کتابخانه دانشگاه رازی وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.