سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای احیاء بیابان‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به وجود ۳۳۰ هزار هکتار بیابان در استان بوشهر گفت: امسال برای احیاء و ساماندهی اراضی بیابانی این استان ۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سهیل مهاجریگفت‌: مساحت اراضی بیابانی استان بوشهر را 330 هزار  هکتار  دانست و اظهار داشت: اراضی بیابانی یاد شده  14 درصد از مساحت استان بوشهر را شامل می‌شود.

وی، کشت گوناگون‌‌های مختلف در اراضی بیابانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: گز، اسکنبیل، پانیکوم، کهور، آکاسیا ویکتوریا، سالیسینیا، و کنار از گونه‌های گیاهی است که در اراضی بیابانی برای تثبیت شن‌‌های روان کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از احیاء و ساماندهی اراضی بیابانی استان بوشهر خبرداد و افزود: امسال 4 هزار هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر با روش‌های بیولوژیک و مبتنی بر پوشش گیاهی، بذرکاری و جمع‌آوری هرز آب‌ها و آب‌های ناشی از بارندگی‌ها احیاء می‌شود.

مهاجری از اختصاص اعتبارات لازم برای ساماندهی اراضی بیابانی استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال برای احیاء و ساماندهی اراضی بیابانی این استان 60 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی  با اشاره به اختصاص اعتبارات استانی برای اجرای طرح بیابانی‌زدایی بیان کرد: در راستای طرح بیابان‌زدایی  10 میلیارد ریال از اعتبارات استانی امسال اختصاص یافته است که  اراضی بیابانی باپوشش گیاهی، بذرکاری و جمع‌آوری هرز آب‌ها و آب‌های ناشی از بارندگی‌ها احیاء می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: مراقبت وآبیاری درختکاری‌های  گذشته و اجرای طرح‌های مدیریت مراتع از دیگر برنامه‌های امسال در راستای طرح بیابان‌زدایی است.

مهاجری با تاکید بر نقش مهم اجرای طرح‌های بیا‌بان‌زدایی در جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی مراتع تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی علاوه بر ایجاد زیبایی منظر و جلوگیری از نابودی مراتع و فرسایش خاک، آب‌های روان کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ م

۶۰ میلیارد ریال برای احیاء بیابان‌ها اختصاص یافت

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.