سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ایمن‌سازی سی و سه پل اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:ایمن‌سازی سی و سه پل ضروری است چراکه حفظ جان مردمی که از روی این پل تردد می‌کنند، اهمیت بالایی دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون اللهیاری با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی سی و سه پل اظهار کرد: سی و سه پل به عنوان یکی از پل‌های تاریخی بی‌نظیر جهان و جزو افتخارات میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود، بنابراین همه وظیفه داریم تا با حساسیت‌های ویژه‌ای بحث‌های پیرامون سی و سه پل را پیگیری کنیم.

وی با بیان این که میراث فرهنگی برنامه جامعی به صورت مشترک با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در خصوص پل‌های تاریخی اصفهان را پیگیری می‌کند، افزود: در این برنامه استحکام‌بخشی و ایجاد سیمای مناسب پل‌های تاریخی اصفهان مد نظر است؛ ایمن‌سازی سی و سه پل ضروری است چراکه حفظ جان مردمی که از روی این پل تردد می‌کنند، اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ایمن‌سازی سی و سه پل مسؤولیت حقوقی و قانونی دستگاه‌های متولی است؛ با توجه به بررسی‌های جامع انجام‌گرفته در شورای فنی میراث فرهنگی استان اصفهان، اخذ نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران دارای ایده در این حوزه، طرح نهایی ایمن‌سازی سی و سه پل تدوین شده است.

وی با بیان این که طرح ایمن‌سازی سی و سه پل با دو رویکرد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان درصدد آن است تا این طرح با کم‌ترین تأثیر روی سیما و منظر سی و سه پل انجام شود و نصب آن هیچ‌گونه تأثیری بر سازه‌های تاریخی این پل نداشته باشد.

اللهیاری اذعان داشت: جنس سازه ایمن‌سازی سی و سه پل ترکیبی از فلز و کابل است و ممکن است در بخش‌هایی از آن نیز از چوب استفاده شود؛ مصوبه طرح ایمن‌سازی سی و سه پل نهایی و برای اجرا به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ابلاغ شده که مراحل اجرایی آن در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/م

 

سی و سه پل با کم‌ترین تأثیر روی سیما و سازه‌ ایمن‌سازی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.