سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصوبه جدید آموزش و پرورش برای کمک به زنگ های قرآنی مدارس

مسیب زاده گفت: بعد از این شاهد افزایش ساعت زنگ های درسی قرآن و اندیشه در مدارس کشور هستیم.

محمد رضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در گفتگو باخبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص مصوبه جدید آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون ورودی پایه هفتم و افزایش ساعت زنگ های پرورشی مدارس گفت: اخیرا با توجه به دستورعملی که پیرامون حذف آزمون ورودی مدارس دوره متوسطه اول سمپاد و نمونه در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده، از سمت وزیر آموزش و پرورش نیز شجاعانه به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است. تا از این طریق شاهد افزایش ساعت زنگ های درسی قرآن و اندیشه شویم.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی که دیدگاه آحاد جامعه براین است که موفقیت در قالب آزمون و کنکور خواهد بود و دروسی مانند ریاضی و فیزیک ضریب بالاتری نسبت به قرآن و دینی دارد، ناخودآگاه ما دروس مهم و پایه را تعیین می کنیم. اما الان با این اتفاقات ارزشمندی که در پایه ابتدایی رقم خورده، دانش آموزان نشاط و شادی کودکانه خودشان را خواهند داشت و نگران حفظ فرمول و آزمون و تست نخواهند بود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با توجه تصمیم گیری های جدید آموزش و پرورش افزود: هنگامی که ما در آموزش و پرورش تصمیمی می گیریم، باید بدانیم درباره یک جمع 40 میلیونی حرف می زنیم که آینده ایران هستند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه جوانان نسل جدید، اظهار کرد: یک زمانی حضرت آقا درباره تربیت جامعه قرآنی نهیب زدند و اعلام خطر کردند که قرآن ما مهجور است، اما اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند: «نسل جوان پیش رو تر از جوانهای نسل انقلاب هستند.». ما باید درنظر داشته باشیم که هر وقت آموزش صرف را درنظر بگیریم، مباحث مهم تر و ارزشمندتری را از دست خواهیم داد. قطعا ما برای ریاضی، فیزیک و آموزش خلق نشدیم؛ ما برای زندگی و ارزش های بالاتری خلق شدیم. صرف پرداختن به آموزش نه تنها ما را به جایی نمی رساند،بلکه روز به روز، به عقب خواهیم برگشت.

همچنین مسیب زاده در ادامه این گفتگو درخصوص محقق نشدن همکاری آموزش و پرورش با سازمان اوقاف و معاونت قرآن و عترت، گفت: پیشنهاد دوستان ما در سازمان اوقاف و معاونت قرآن و عترت بر این بود، که آموزش و پرورش هم در این آزمون سراسری حضور داشته باشد، که به واسطه بعضی از مسائل تحقق پیدا نکرد و ما از همان ابتدا هم قرار نبود در این آزمون حضور داشته باشیم.

وی درادامه درخصوص حضور دانش آموزان در مسابقات بین المللی قرآن کریم، بیان کرد: ما با عنایت به راه اندازی دبیرخانه مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان کشور، این مسابقات را دو سالانه پیش بینی کردیم، از این جهت سال گذشته پنجمین دوره از این مسابقات را بعد از یک وقفه 19 ساله برگزار کردیم و انشالله در سال 1398 نیز دوره ششم این مسابقات با حضور دانش آموزان کشورهای اسلامی به اجرا در می آید.

انتهای پیام/

 

 اظهارات مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره تغییرات جدید زنگ‌های قرآن

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.