سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه مسافران نوروزی؛

رستوران‌های شلوغ را برای غذا خوردن انتخاب کنید

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به الزامات مصرف غذا در سفر گفت: مسافران رستوران های شلوغ را برای غذا خوردن انتخاب کنند.

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مسافران هنگام سفرسعی کنند از مصرف غذاهای مشکوک که بهداشتی آن مشخص نیست پرهیز کنند و بیشتر به رستوران‌های معروف و شلوغ برای غذا خوردن مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز مردم باید تا حد امکان از مصرف غذاهای گوشتی و فاسد شدنی پرهیز کنند تا در طول مسافرت دچار بیماری و مشکلات سوء‌هاضمه نشوند.

عزیزی با اشاره به اینکه مواد به کار رفته در کباب از نظر سلامتی و بهداشت مشخص نیست، عنوان کرد: در زمان مسافرت افراد باید به جای مواد گوشتی از غذاهای سالم و ساده‌ای مانند نان و پنیر یا مرغ استفاده کنند و به جای استفاده از رستوران‌های بین راهی خلوت از انواع کنسر‌وها به عنوان وعده‌‌های غذا مصرف کنند.

مردم از مصرف آب رودخانه‌ها برای جلوگیری از شیوع وبا بپر‌هیزند

وی اظهار کرد: مسافران در ایام تعطیلات و در مسافرت از مصرف آب رودخانه که مشکوک خودداری کنند زیرا ممکن است این آبها حاوی میکروب وبا بوده و افراد پس از مصرف دچار مشکلات گوارشی و بیماری اسهال شوند.

عزیزی گفت: مردم در زمان مسافرت باید از آب‌های معدنی و آب شرب برای مصرف وتهیه غذا استفاده کنند تا  به بیماری‌های عفونی مبتلا نشوند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.