سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مطرح کرد؛

دلیلی ندارد که بی جهت برای مردم مشکل ایجاد کنیم/ضابطان از مدار استقلال خارج نشوند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ دلیلی ندارد که بی خود و بی جهت برای مردم مشکل ایجاد کنیم، گفت: ضابط هر جا ندانست که اصل برائت حاکم است یا خیر، حق ندارد به فرد مظنون شود تا بعد جرم را ثابت کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور در محل کار قضات و کارمندان، ضمن تشکر از خدمات آنان، دستورات لازم را برای رفع کمبودهای شعب صادر کرد و به نصیحت و ارشاد چند متهم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی سپس با حضور در کلاس آموزش ضابطان در این سازمان اظهار داشت: ضابطان جایگاه مهم خود را در قانون بشناسند و از شروع کشف جرم و تا خاتمه آن، فعالانه حضور داشته باشند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه ضابطان در قانون آئین دادرسی کیفری گفت: اگر به محتوای قانون نگاه کنید ضابط از زمان کشف جرم تا تحقیقات اولیه و بعد ازآن همپای قاضی نقش دارد.

وی بر قانون‌مندی ضابطان تأکید کرد و گفت: طوری عمل کنید که هنگام اجرای مأموریت، مردم از شما حمایت کنند، معنا ندارد که ضابط، سلیقه ای عمل کند، در تمام مسیر تحقیق مراقب باشید و مسائل را همانطور که هست گزارش کنید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ دلیلی ندارد که بی خود و بی جهت برای مردم مشکل ایجاد کنیم، اظهار داشت: ضابط هر جا ندانست که اصل برائت حاکم است یا خیر، حق ندارد به فرد مظنون شود تا بعد جرم را ثابت کند.

حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر مستند و مستدل بودن ادله جرم اظهار داشت: ضابطان آنچه را که مشاهده می کنند گزارش دهند و از مدار استقلال خارج نشوند و بی طرف باقی بمانند.

این مقام قضایی بر رعایت دقیق حقوق شهروندی در برخورد با مردم و متهمان تأکید کرد و گفت: هنگام مراجعه به منازل افراد، مجوز و حکم قانونی خود را نشان دهید تا مردم بدانند که مأمور قانون هستید.

وی افزود: اصول حاکم بر دادرسی را به دقت مطالعه کنید و اگر در جرایم مشهود متهمی را دستگیر کردید همان اول به خانواده او اطلاع دهید و حقوقش را به او تفهیم کنید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، اقتدار ضابطان و قوه قضائیه را در عمل به قانون دانست و افزود: اگر از مسیر خارج شویم قانون هم نمی‌تواند کاری برای ما بکند و اگر  تخطی کنیم در دنیا و آخرت گرفتار می شویم و عمل به قانون موجب عزت است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با گلایه از نحوه مدیریت فضای مجازی گفت: فضای مجازی، فضایی باز و آزاد است و گستره فراوانی دارد و متأسفانه بخش عمده این فضا دست دشمن است و هرگونه که می‌خواهد مدیریت می‌کند و ما هم در بهره برداری مناسب از این امکان و طراحی نرم افزارهای پیان رسان داخلی در اول راه هستیم.

وی افزود: ببینید چقدر در این فضای مجازی به فرزندان مقام معظم رهبری تهمت زدند اما تیرشان به سنگ خورد چرا که ساده‌زیستی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در فرزندان ایشان تجلی دارد.

انتهای پیام/

صحبت های رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با قضات در تاریخ23 بهمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
قاتل بنیتا مگه هنوز اعدام نشده؟