سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‎گذاران حوزه گردشگری حمایت می‌شوند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان حمایت می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی شامگاه شنبه ۲۱ بهمن ۹۶ همزمان با دهه مبارک فجر، در برنامه زنده تلویزیونی فرمول یک از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: چهارمحال و بختیاری استانی با پتانسیل‌های منحصر به فرد در حوزه‌های گردشگری و طبیعت گردی می‌باشد، اما تا کنون از این ظرفیت در راستای توسعه و ایجاد اشتغال بهره گیری موثری نشده است.

وی اظهار داشت: امروزه ۵۵ درصد اشتغال مربوط به حوزه خدمات و گردشگری است که اهمیت این موضوع برای چهارمحال و بختیاری که از یکسو دارای بالاترین نرخ رشد بیکاری در کشور و از سوی دیگر دارای قابلیت‌های متعدد در حوزه گردشگری است، دو چندان می‌باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حوزه گردشگری نباید به ایجاد واحد‌های اقامتی و هتل‌ها اکتفا نمود، بلکه باید با ایجاد تور‌های طبیعت گردی و فراهم سازی خانه‌های تاریخی و روستایی برای گردشگران زمینه ماندگاری آن‌ها را در استان فراهم کرد.

عباسی، ایجاد بستر‌های فرهنگی، امنیتی، انتظامی و اقتصادی برای جذب گردشگر را از امور ضروری در این حوزه بیان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا امنیت، سود و رفاه را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری استان فراهم کنیم.

وی در ادامه، تدوین سند توسعه پایدار را تدبیری در راستای رفع مشکل بیکاری استان بیان و اضافه کرد: این سند بر اساس اسناد بالادستی و با بهره گیری از نظر و مشاوره صاحب نظران و نخبگان دانشگاهی و مزیت‌های نسبی شهرستان‌ها در حال تدوین است و پیش بینی می‌شود فرآیند تکمیل آن تا پنج ماه آینده به طول بیانجامد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به مسأله خشکسالی در این چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های متوالی منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی در استان شده و معیشت بهره برداران این بخش را با چالش مواجه کرده که بخشی از افزایش نرخ رشد بیکاری در استان، ناشی از همین مسأله است.

عباسی در این گفتگوی تلویزیونی که همزمان با شب ۲۲ بهمن صورت گرفت، با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی این روز اظهار داشت: استکبار جهانی با نظام سرافراز جمهوری اسلامی و مردم آگاه و فهیم کشور مشکل دارد و همین موضوع سبب شده تا فتنه‌های متعددی را علیه نظام به راه بیاندازد.

وی در پایان با حمایت از سیاست‌های دولت افزود: با وجودی که درآمد دولت کم و هزینه‌ها و توقعات بالاست، اما دولت همچنان سرپاست.

انتهای پیام/ش

سند توسعه چهارمحال و بختیاری در حال تدوین است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.