سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا

بنابر اعلام منابع خبری، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد به منطقه غرب آسیا سفر کند، اما در فلسطین اشغالی توقف نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست، ركس تیلرسون، وزیر خارجه آمریكا روز یكشنبه (22 بهمن) سفر منطقه ای خود به خاورمیانه را آغاز خواهد كرد. وی در این سفر 5 روزه، از كشورهای اردن، تركیه، لبنان، مصر و كویت دیدن خواهد كرد. تمركز سفر تیلرسون بر بحران سوریه و همكاری ها درباره مبارزه با تروریسم خواهد بود.

تیلرسون قرار است یك یادداشت تفاهم دفاعی جدید را با عبدالله دوم، پادشاه اردن امضا كند. وی همچنین قرار است در خصوص حضور نیروهای تركیه در شمال سوریه با مقامات ارشد آنکارا دیدار و گفتگو كند و فرایند برقراری صلح در خاورمیانه را با مقامات مصری در میان بگذارد.

تیلرسون همچنین در كنفرانسی درباره بازسازی عراق كه در كویت برگزار خواهد شد شركت می کند و در یك اقدام کم سابقه در بیروت نیز توقف خواهد داشت. این نخستین دیدار یك وزیر خارجه آمریكا از سال 2014 میلادی تاكنون از لبنان است.

به گزارش مقامات رسمی وزارت خارجه آمریكا، هدف از سفر تیلرسون به لبنان بحث در خصوص مناقشه اسرائیل و فلسطین است. این مقامات اعلام كردند كه تیلرسون در اسرائیل توقف نخواهد كرد ولی توضیحی درباره عدم حضور تیلرسون در اسرائیل ارائه نكردند.

 

انتهای پیام/

 

تیلرسون به غرب آسیا سفر می‌کند

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.