سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در قالب طرح یار مهربان صورت گرفت؛

فعالیت 27 مددکار و مشاور در جنوب و شرق استان کرمان

رییس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در قالب طرح یار مهربان، ۲۷ مددکار و مشاور طی سه روز با برگزاری ۴۰۰ کارگاه آموزشی و اجرای تست های روانشناسی غربالگری سلامت روان را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت امامعلی نژاد، هدف از اجرای طرح یار مهربان در جنوب و شرق استان کرمان را کنترل خشم  و کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

وی اظهار داشت: خشم یکی از جنبه‌های عادی و طبیعی زندگی ماست و ما به دلایل مختلف گاهی دچار خشم می شویم که کاملاً طبیعی است،  اما آنگاه که از کنترل خارج شود به یک پدیده مخرب و ویرانگر تبدیل می شود که مشکلات متعددی را برای ما محیط اطرافمان و روابط با سایر اشخاص به وجود می آورد.

 امامعلی نژاد افزود: با اینکه خشم احساس طبیعی و لازم است ولی وقتی شدت آن خیلی زیاد باشد، در موارد زیادی اتفاق بیفتد و نحوه ابراز خشم توسط فرد مناسب نباشد، می تواند مشکل ساز شود.

وی تصریح کرد: از این رو اگر به آثار و پیامدهای ناگوار ابراز خشم به شیوه های نامناسب خوب فکر کنیم، بهترین کار فراگیری شیوه های کنترل خشم و ابراز آن به شیوه درست است .

امامعلی نژاد یادآور شد: برای در امان ماندن از پیامدهای ابراز خشم به شیوه نامناسب ابتدا باید باورهای غلطی که منجر به رفتار پرخاشگرانه می شود را از خود دور کرد.

رییس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، اجرای طرح یار مهربان برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در جنوب و شرق استان کرمان انجام شد و قرار است در شهرستان های شمالی نیز برگزار شود.

امامعلی نژاد افزود: دراین طرح  ۲۷ مددکار و مشاور طی سه روز با برگزاری ۴۰۰ کارگاه آموزشی و اجرای تست های روانشناسی غربالگری سلامت روان را انجام دادند.

رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی کرمان تصریح کرد: در این راستا، کارگاههایی برای دانش آموزان دختر و پسر و همچنین خانواده های آنها انجام شد .

 امامعلی نژاد خاطرنشان کرد: دراین طرح راهکارهایی برای بالا بردن آستانه تحمل مدیریت و کنترل خشم از جمله خوردن آب سرد، کنترل زبان، صلوات فرستادن، ترک کردن محیط، تصمیم نگرفتن سریع، تنفس عمیق و قدم زدن ارائه شد و همچنین توزیع ۵۰۰ جلد بروشور بین دانش آموزان، تئاتر درمانی، برگزاری انجمن اولیا و مربیان، نشست و بحث و تبادل نظر با معلمان آموزش و پرورش، آموزش مهارت های فرزندپروری، ارتباط صحیح با فرزند از دیگر اقدامات انجام شده بود.

انتهای پیام/ب

در قالب طرح یار مهربان، ۲۷ مددکار و مشاور در جنوب و شرق استان کرمان فعالیت کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.