سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برغوثی: مودی برای ایجاد توازن در مواضع هند در قبال فلسطین به کرانه باختری سفر کرده است

مصطفی برغوثی، دبیرکل ابتکار عمل ملی فلسطین گفت، سفر نارندرا مودی را می‌توان اقدامی برای برقراری توازن در مواضع دهلی نو دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرکل ابتکار عمل ملی فلسطین با اشاره به سفر نخست وزیر هند به کرانه باختری، از مردم هند با نام هواداران آرمان فلسطین یاد کرد و گفت: سفر نارندرا مودی را می‌توان اقدامی برای برقراری توازن در مواضع دهلی نو دانست.

مصطفی برغوثی در گفتگو با الجزیره انگلیسی با بیان این که در سال‌های گذشته متاسفانه دولت هند در برقراری روابط با اسرائیل خیلی پیش رفت و به ویژه در زمینه‌ی همکاری نظامی، تجهیزات و ادوات نظامی فراوانی را از اسرائیل خریداری کرد، افزود: «فکر می‌کنم فشار‌های بسیاری بر دولت هند وجود داشته است تا موضع متوازنی را در قبال فلسطین اتخاذ کند. این سفر بسیار اهمیت دارد زیرا با هدف برقراری توازن در مواضع دهلی نو اتفاق می‌افتد.»

برغوثی از رای هند در پشتیبانی از آرمان فلسطین در سازمان ملل و در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت (رژیم) اسرائیل نیز قدردانی کرد و گفت: این سفر از دیدگاه دیپلماتیک نیز اهمیت دارد زیرا امیدواریم مسیر را برای ورود کشور‌های عضو پیمان بریکس (هند، چین، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی) در مسئله‌ی فلسطین بگشاید زیرا دولت آمریکا توانایی لازم را برای ایجاد (به اصطلاح) صلح در منطقه ندارد.

همچنین هند می‌تواند فشار بیشتری بر (رژیم) اسرائیل وارد آورد چرا که تل آویو تلاش می‌کند آخرین فرصت‌هایی را که برای راه حل دو کشور باقی مانده است از بین ببرد.»

وی در پاسخ به این پرسش که این سفر چه اهمیتی برای ملت فلسطین دارد نیز گفت: «هند از مدت‌ها پیش از آرمان فلسطین پشتیبانی کرده است، اما به تازگی نزدیک شدن دهلی نو به بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) نگرانی‌های فراوانی را ایجاد کرده بود؛ لذا گرچه این سفر نمی‌تواند خیلی زود تغییر چندانی ایجاد کند، اما دستاوری دیپلماتیک به شمار می‌آید و گویای این مهم است که هند باید در موضع خود توازن برقرار نماید و به فلسطینی‌ها نزدیک‌تر شود البته ما انتظار بیشتری داریم.

انتظار داریم هند به موضع سنتی خود در پشتیبانی از آرمان فلسطین بازگردد و امیدواریم احزاب و گروه‌ها در هند این مهم را درک کنند که همکاری نظامی با اسرائیل که فلسطین را اشغال کرده و خرید تجهیزات نظامی از (رژیمی) که دارد قوانین بین المللی را نقض می‌کند اصلا پذیرفتنی نیست. همچنین امیدواریم هند در ایجاد انسجام گسترده‌تر بین المللی برای برقراری صلح و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل نقشی مثبت ایفا نماید.»

انتهای پیام/

واکنش دبیرکل ابتکار عمل ملی فلسطین درباره سفر نخست وزیر هند به کرانه باختری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.