سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «کار کثیف»

جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «کار کثیف» در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

به گزارش  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «کار کثیف» با حضور خسرو معصومی؛ کارگردان، نویسنده و تهیه کننده فیلم، حسین زندباف؛ تدوینگر، بهروز شهامت؛ صداگذار، غزل معصومی؛ دستیار کارگردان و برنامه ریز، سیامک نیازی؛ صدابردار، پدرام شریفی، پیام احمدی نیا، مهران نائل، سام ولی پور، الهام نامی؛ بازیگران فیلم و با مدیریت محمود گبرلو عصر امروز شنبه 21 بهمن‌ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزارشد.

در ابتدای نشست گروه سازنده فیلم در مورد نحوه همکاری با خسرو معصومی نکاتی را توضیح دادند.

پدرام شریفی گفت: کار کردن با خسرو معصومی برایم تجربه بسیار درجه یکی بود و من تازه کارم ولی خیلی از همکاری با این کارگردان لذت بردم و امیدوارم ادامه داشته باشد.

الهام نامی هم گفت: بازیگری که تجربه همکاری با خسرو معصومی را نداشته باشد، چیز بزرگی را از دست داده است. این یک شانس برای من بود که در این کار حضور داشتم و مدتها قبل‌تر فیلمنامه را خواندم و با آن همذات‌پنداری کردم.

سپس معصومی درباره نگارش فيلمنامه گفت: زمانی که فیلمنامه را نوشتم و داستانش را تعریف کردم، همه می‌گفتند بی‌خیال شو. من گفتم اسم فیلم را «کار کثیف» می‌گذارم و می‌دانم می‌توان نمایشش داد.

زندباف هم در مورد ریتم تدوین گفت: ریتم در فیلمنامه شکل می‌گیرد و در تدوین فقط آنچه نوشته شده ارائه می‌شود. کارگردانی دو صفحه دیالوگ را با یک پلان می‌گیرد، یکی دیگر با چند پلان. این کات شدن‌ها می‌تواند ریتم دیگری به کار بدهد.

همچنين؛ گبرلو در مورد زمان فیلم پرسید و معصومی پاسخ داد: من در ایام جشنواره این روزها در خانه بودم و دخترم کارها را دید. بعد با زندباف حرف زدیم و یک ربع از فیلم را کم کردیم و بخش‌هایی را که به فیلم ضربه نمی‌زند، حذف کردیم. فکر کنم به این صورت دیگر خسته کننده نباشد. الان فیلم را به 112 دقیقه رسانده‌ایم.

خبرنگار دیگری در ادامه پرسید: شما با پیمان یزدانیان موسیقی کار می‌کردید و چرا این بار این اتفاق نیفتاد؟ سوال دوم در کار قبلی به الهام نامی اطمینان کردید و اینجا نقش پررنگ‌تری به او دادید. چرا به بهارکاشانی اعتماد نکردید که نقش پررنگ‌تری بدید؟ معصومی گفت: بهار خودش موافق نبود و سرمایه‌گذارم. الهام نامی هم عالی بود و من در کار او را تحت استرس گذاشتم ولی نتیجه داد و همه می‌گویند او در کار عالی ظاهر شده است. در مورد موسیقی هم به نظرم پیمان یزدانیان از بهترین‌ سازندگان موسیقی متن است. در شانگهای کسی از من حتی شماره پیمان یزدانیان را گرفت و بعد از آن کلی با خارجی‌ها کار کرد. او از حرفه‌ای ترین موسیقی دانان کشور است.

در ادامه، خبرنگار دیگری گفت: ظاهر و لباس پدرام شریفی شبیه کارهای قبلی او است آیا فکر نمی‌کنید می‌توانستید تغییری ایجاد کنید؟ و سوال دوم: فکر نمی‌کنید با همین تایم جدید باز هم کار خسته کننده باشد؟

معصومی گفت: این سینمای ما است. من «سالوادور...»ساز نیستم. سینماگران خارجی دیگر هم سینمای خودشان را دارند. تماشاگر با تماشاگر فرق دارد و وظیفه ما فقط پول در آوردن نیست و باید تماشاگر تربیت کنیم.

پدرام شریفی هم در پاسخ به سوال اين خبرنگار گفت: شبیه فیلم بادیگارد که نیستم. من قطعا شبیه آن فیلم نیستم. آنجا بادیگارد بودم و اینجا چيز ديگر و کلا نقش‌هایم فرق دارد!

آنتونیا شرکا منتقد در ادامه گفت: من فیلم را دوست داشتم و بااینکه طولانی بود همه چیزش متعادل بود و البته اگر آخرش با حادثه تمام نمی‌شد، تاثیرگذاری بیشتری داشت. اگر این حادثه رخ نمی‌داد و شوکی وارد نمی‌شد و ختم کلامی نبود، بهتر می‌شد. در این باره توضیح دهید.

معصومی گفت: من باید خیلی ابله باشم که بگویم این حادثه نتیجه کار مرد خانواده بوده است. من می‌گویم همه چیز به دلیل شرایط جامعه است. ما در جامعه اخلاق‌مدار زندگی می‌کنیم و باید بدانیم همسایه بغل ما گرسنه است.

انتهای پيام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.