سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ بهمنی دیگر و شکوه و حماسه‌ای دیگر / مردم لرستان باز هم حماسه آفریدند + تصاویر

امروز مردم لرستان باری دیگر به صحنه آمده اند تا بگویند که تا آخرین قطره خون پای این انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛نهضت اسلامی ایران در سال ۱۳۴۱ با اعتراض شدید حضرت امام خمینی (ره) و روحانیت پیشرو به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی شروع شد و پس از سال‌ها مبارزه سرانجام در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، انقلاب اسلامی با مشارکت اکثریت قاطع مردم ایران به پیروزی رسید.

مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) توانستند به حاکمیت خاندان فاسد پهلوی خاتمه داده و آن‌را سرنگون سازند.

پیرزوی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ پیام آور بزرگی در نیمه دوم قرن بیستم بود.

اساتید علم تاریخ میگویند پیام انقلاب فرانسه آزادی و برابری بود، و ارزش‌های انقلاب کبیرفرانسه نیز عدالت و برادری بود.

همچنین ناظران آگاه معتقدند که با توجه به ارزش‌های ایدئولوژیک و اسلامی که بنیان‌های انقلاب اسلامی ۵۷ را شکل داده بودند، می‌توانست انقلاب اسلامی در سال‌های پایانی قرن بیستم، پیام بهتری را برای جهانیان از انقلاب اسلامی صادر کند.

در  ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مردم خرم آباد برای برپایی جشن پیروزی به خیابان‌ها آمدند و این روز را جشن گرفتند. مردم چراغ‌های ماشین خود را روشن کرده بودند و مردم انقلابی خرم آباد به خاطر این پیروزی صلوات می‌فرستادند.

 

پیر و جوان همه در برای این پیروزی شادی می کردند و خوشحال بودند.

 

مردم انقلابی خرم‌آباد هم‌گام با سایر هم‌طنان‌مان در سراسر کشور، روز ۲۲ بهمن به خیابان‌های خرم‌آباد آمدند و با آرمان‌های رهبری و انقلاب بیعت کردند. 

حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه‌ای از مردمی بودن انقلاب اسلامی است. 

حال امروز مردم یک بار دیگر آمده اند تا با حضور خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن وحدت و شکوه ملت ایران رابه رخ جهانیان بکشانند. 

امروز مردم غیور و همیشه در صحنه لرستان همچون سال‌های گذشته به میدان آمده اند تا بگویید پای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران هستند و تا آخرین قطره خون خود پای این انقلاب اسلامی خواهند ماند. 

مردم لرستان با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر از آرمان‌های امام خمینی دفاع کردند و پشتیبانی شان را از انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دهند. 

امروز مردم استان لرستان آمده اند تا به دشمان جمهوری اسلامی بگویند ما پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب در این راهپیمایی شرکت می‌کنیم و در مقابل ظلم و ستم مزدورانی همچون اسرائیل و آمریکا می‌ایستاده ایم و نمی‌گذاریم که این ظالمان به اقدار جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد کنند. 

در مسیر اصلی راه‌پیمایی خرم‌آباد از میدان شهدا در مرکز شهر به سمت میدان ۲۲ بهمن در شمال شهر بود که راهپیمایی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و دسته‌های مختلف مردم از ساعت ۱۰ در میدان کیو به هم پیوستند. 

گروه سرود ۳۰۰ نفره دختران دانش‌آموز خرم‌آبادی در میدان کیو به اجرای سرود‌های انقلابی پرداختند.

این گروه سرود، یک سرود محلی به نام مام میهن که شاعرش اسد فرهمند از شاعران لرستانی است وآهنگساز مسعودپور حمزه و دیگری چتر ولایت مهدی چنگایی و آهنگساز حامد حکیم زاده اجرا کردند.

 

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.