سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح آبرسانی در روستای نهزم شفت

طرح تامین آب آشامیدنی امروز در روستای نهزم شفت به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در آیین بهره برداری از این طرح با اشاره به اینکه همزمان با ایام الله دهه فجر به بیش از ۳۵ هزار نفر در ۶۶ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال آبرسانی شد، گفت: برای تامین آب شرب این جمعیت روستایی گیلان ۵۸۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا، ۷ واحد ایستگاه پمپاژ و هزار و ۶۸۰ مترمکعب مخزن احداث، ۳ حلقه چاه حفر و ۲ دهنه چشمه بهسازی شد.

وی با بیان اینکه با آبرسانی به این روستا‌ها شاخص بهره مندی گیلان از آب شرب روستایی ۱.۶۹ درصد افزایش و به عدد ۷۶.۳۷ درصد رسید افزود: با افتتاح طرح تامین آب آشامیدنی روستای نهزم که در مدت ۶ ماه اجرایی شد، به بیش از ۵۵۰ نفر از ساکنان این روستا آبرسانی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای این کار یک ایستگاه پمپاژ، یک چاه و ۱۶ کیلومتر لوله گذاری اجرا شد.

محبعلی رنج ور خاطر نشان کرد: هم اینک شاخص بهره مندی روستا‌های شهرستان شفت از نعمت آب شرب سالم ۶۹.۰۶ درصد است.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۵۲ روستای شهرستان شفت با پیش بینی اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ خبر داد و گفت: برای آبرسانی به این روستا‌ها ۵ حلقه چاه، ۲ هزار مترمکعب مخزن و ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ایجاد منابع پایدار و تامین کیفیت مناسب آب آشامیدنی این روستا‌ها را مهم و حساس دانست و گفت: با بهره برداری از طرح آبرسانی به این ۵۲ روستا، ۲۰ درصد به شاخص بهره مندی روستا‌های این شهرستان از نعمت آب شرب افزوده می‌شود.

محبعلی رنج ور تصریح کرد: در حال حاضر از ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان، هزار و ۷۸۱ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از طرح آبرسانی در روستای نهزم شفت

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.