سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهشهانی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قومیت‌های مختلف کشور، حافظ وحدت و انسجام انقلاب اسلامی

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قومیت‌های مختلف کشور خود را ایرانی می دانند و به صورت یکپارچه و منسجم، به ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ایران وفادار هستند.

محمود شهشهانی پور، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: کشور ایران، یک کشور اسلامی است و بیش از ۹۸ درصد جمعیت کشور ما را مسلمانان و آن هم با اکثریت مذهب شیعه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای همجوار ایران تصریح کرد: در ایران بر خلاف اغلب کشورهای همسایه، که به صورت عشیره‌ای اداره می‌شوند، سایر قومیت‌های لر، کرد، ترک، بلوچ و دیگر قومیت‌ها به صورت متحد و یکپارچه در کنار هم زندگی می‌کنند و مهمتر از هر موضوعی، خود را ایرانی می‌دانند و حفظ کیان و ارزش‌های کشور را از جمله وظایف واجب خود می‌دانند.

معاون سرمایه گذاری  و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه خاطرنشان کرد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی که در کشور ما رقم خورد در یکی از کشورهای همجوار اتفاق می‌افتاد، به واسطه بافت قومیتی و عشیره‌ای، اینقدر منسجم و یکدست نبود.

شهشهانی پور یادآور شد: مردم ما به عنوان افرادی که در یکی از بزرگترین کشورهای شیعه مذهب دنیا زندگی می‌کنند، خود را پایبند به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی می‌دانند و در کنار آن به ایرانی بودن خود، افتخار کرده و نظام انقلاب اسلامی را از آن خودشان می‌دانند.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم در مسائل کشوری چون ایران که به صورت دموکراتیک، اداره می‌شود، و آنها می‌توانند نظر خود را در تصمیم گیری های مختلف پای صندوق‌های رای ابراز کنند، آن‌ها را به آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی پایبند کرده است و مردم در همه حال پشتیبان ارزش‌های والای انقلاب هستند.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: علاوه بر دستاوردهای انقلاب اسلامی، ما در ایران مشکلاتی هم مثل مشکلات اقتصادی داریم و البته مردم فهیم و آگاه کشور می‌دانند که بیشتر مشکلات کشور از ناحیه دشمنان خارجی و در بیرون از کشور رقم می‌خورد.

شهشهانی پور تصریح کرد: مردم کشور با هوشیاری بسیار، مشکلاتی که دشمنان با ایجاد تحریم‌ها برای ما رقم زدند را پشت سر گذاشتند و تا کنون سربلند و با عزت از عهده حفظ نظام انقلاب اسلامی بر آمده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه امروزه مردم ما به این درجه از آگاهی و بصیرت رسیده‌اند که بدانند راه حل مشکلات کشور، پایبندی به نظام جمهوری اسلامی ایران است و بنابراین به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی، وفادار و پایبند می‌مانند.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و امام خمینی «ره» مبنی بر تکریم آحاد مردم، رفع مشکلات حوزه بازنشستگان در زمره اهداف و اولویت‌های مسئولان این حوزه قرار دارد و این کار به دلیل برطرف کردن شکاف ایجاد شده در زندگی بازنشستگان است.

 شهشهانی پور یادآور شد: با وجود مشکلات مختلف اقتصادی و مشکلات موجود در حوزه بودجه، دولت تلاش کرده است که حقوق بازنشستگان را ظرف ۳ سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش بدهد و این امر در آینده نیز ادامه دارد تا بازنشستگان از دستمزدی مطلوب و در واقع از حقوق اصلی خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

حفظ انسجام انقلاب اسلامی با حضور قومیت های مختلف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.