سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت خارجه مطرح کرد؛

سامانه صدور روادید الکترونیکی آغاز به کار کرد/ بهره‌مندی 180 کشور از سامانه صدور روادید الکترونیکی

پناهی‌آذر از آغاز به کار سامانه صدور روادید الکترونیکی خبر داد و گفت: از امروز مسافران 180 کشور از خدمات این سامانه بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین پناهی‌آذر معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت خارجه در جمع خبرنگاران در خصوص صدور نخستین روادید الکترونیکی، با تأکید بر اینکه از امروز مسافران حدود 180 کشور از سامانه صدور روادید الکترونیکی بهره‌مند خواهند بود،  اظهار کرد: این سامانه سال گذشته در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و هم اکنون 80 نقطه داخل و خارج از کشور در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه از امتیازات این سامانه سرعت، دقت، یکپارچگی و از بین بردن امکان جعل روادید است، تصریح کرد: اطلاعات ثبت شده در این سامانه توسط تمامی ایستگاه‌های نیروی انتظامی قابل رویت و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و دیگر برچسب روادید و کاغذهای اضافه وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: هنگامی که تمامی مناطق ما به این سامانه تجهیز شوند، می‌توان با هتل‌ها و سایر مراکز موجود در کشور، بستری ایجاد کرد تا این مراکز با استفاده از کد و شماره گذرنامه مسافر از دارا بودن روادید وی مطلع شوند و اطمینان حاصل کنند.

پناهی‌آذر افزود: روزانه یک هزار و 200 روادید در فرودگاه امام خمینی(ره) صادر می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه این مقدار افزایش خواهد یافت.

شهرام آدم‌نژاد رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فرودگاه امام(ره) باید پیشران هوشمند سازی در زیر ساخت‌ها و بخش‌های مختلف باشد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: محلی برای انتظار و استراحت مسافران خارجی در نظر گرفته شده است که تا چند روز آینده آماده خواهد شد، همچنین سامانه‌ای هم در خصوص جانمایی افراد در حال تجهیز شدن است.

انتهای پیام/

افزایش صدور روادید با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی

برچسب ها: هواپیمایی ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.