سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ‌زنی سد آبریز در کهگیلویه

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس از کلنگ‌زنی سد آبریز در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ عدل هاشمی پور در جمع خبرنگاران در خصوص عملکردش، اظهار داشت: استان از نظر زیرساخت‌های عمرانی محروم است و بدون شک توسعه راه‌های مواصلاتی موجب رشد استان می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس با اشاره به تعطیلی دو ساله پروژه محور پاتاوه به دهدشت، عنوان کرد: عملیات اجرای این پروژه مجددا فعال شده و تا کنون پیشرفت 70 درصدی داشته است.

هاشمی پور با بیان اینکه عملیات زیرسازی این پروژه فعال شد، ابراز کرد: در بودجه 97 قریب 50 میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود و امید است تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه سایر محورهای ارتباطی کهگیلویه بزرگ به این محور ختم می‌شود، بیان کرد: جاده دهدشت – چرام و محور سوق – دهدشت تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی پور افزود: جاده لنده به تراب به محور پاتاوه وصل می‌شود و عملیات اجرایی محور تشان لنده به طول 34 کیلومتر در حال انجام است که با بهره‌برداری از این محور مسافت تشان به لنده 100 کیلومتر کوتاهتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این محور دارای ردیف در بودجه 97 است و با بهره‌برداری از آن شهرستان لنده از بن بست خارج می‌شود.

هاشمی پور با بیان اینکه ورودی شهر لیکک تا سه راهی تشان به طول 4 کیلومتر چهاربانده می‌شود، ابراز کرد: جاده جایزان به لیکک به طول 24 کیلومتر از محل اعتبارات نفت در دست اجرا و با بهره‌برداری از این محور بهمئی 40 کیلومتر به خوزستان نزدیک می‌شود.

وی از کلنگ‌زنی محور ابوالفارس رامهرمز در 22 بهمن ماه خبرداد و گفت: 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت به این پروژه اختصاص یافته است و اتمام آن مسیر بهمئی به رامهرمز را کوتاه می‌کند.

هاشمی پور در خصوص ورودی‌های شهرهای کهگیلویه بزرگ، عنوان کرد: عملیات اجرایی ورودی‌های دهدشت به سوق و دهدشت به بهبهان در دست اجرا است و ورودی لیکک به چرام نیز پیشرفت مطلوبی داشته است و انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد.

وی از گلنگ‌زنی گازرسانی به شهر قلعه رئیسی خبرداد و گفت: وزیر نفت تا کنون دوبار از پتروشیمی دهدشت بازدید کرده و زمان‌بندی برای این پروژه مشخص شد و پایان زمان بندی اسفندماه 99 است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس بیان کرد: تا 4 سال آینده با پیشرفت این پروژه برای یک هزار و 800 نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

هاشمی پور گفت: پتروشیمی دهدشت وابسته به پالایشگاه بید بلند بهبهان و پتروشیمی گچساران است و مانند یک زنجیره است.

وی با بیان اینکه جنگ آب در راه است، اظهار داشت: باید در این زمینه تلاش کرد و در این خصوص پروژه آبرسانی به 4 شهر استان فعال است و 40 کیلومتر لوله خریداری شده و به زودی عملیات لوله گذاری انجام می‌شود.

هاشمی پور بیان کرد: آب شرب شهر سوق وضعیت نامطلوبی دارد و اولویت نخست ما آبرسانی به این شهر است و آب سرفاریاب و دیشموک شرایط بحرانی دارد که انتظار می‌رود مسئولان آب و فاضلاب مسئله تصفیه خانه سرفاریاب به صورت جدی پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه 350 میلیون متر مکعب مجوز برداشت آب از مارون را داریم، بیان کرد: برای سدآبریز در لایحه بودجه 97 حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و سال آینده عملیات اجرایی آن گلنگ‌زنی می‌شود و دشت صحرای کلاچو سیرآب می‌شود.

هاشمی پور عنوان کرد: عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ روی رودخانه ایدنک فرسایشی شده بود و پس از 8 سال پیمانکار را خلع ید کردیم برای پروژه‌های سدسرپری، آبرسانی به لیکک، آب کشاورزی سوق و چنگلوا و بوا را در یک پکیج به مناقصه می‌گذاریم.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس با تاکید بر اینکه سد کوهبرد 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: سد فارتق در دستور کار است.

وی از افتتاح گازرسانی به روستاهای منطقه دشمن زیاری خبرداد و گفت: عملیات گازرسانی به دیشموک نیز فردا کلنگ‌زنی می‌شود و گازرسانی به ممبی و سرآسیاب نیز آگهی مناقصه شد.

هاشمی پور با اشاره به روند فرسایشی پیشرفت کارخانه سیمان سپو، بیان کرد: این پروژه پس از 6 سال تعطیلی مجددا فعال شد و در حال حاضر 50 نفر نیرو در آن مشغول به فعالیت هستند و امید است تا پایان سال برای 100 نفر اشتغال‌زایی ایجاد ‌شود.

وی افزود: محصول این کارخانه سیمان خاکستری بود و ظرف چندماه گذشته به سیمان سفید تبدیل شد و این واحد تولیدی و صنعتی تنها کارخانه سیمان سفید در جنوب کشور است و پس از بهره‌برداری از این واحد 50 درصد صادرات و 50 درصد دیگر به مصرف داخلی می‌رسد.

هاشمی پور خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه آجر دهدشت 5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و با اتمام اجرای این عملیات برای 50 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس بیان کرد: معدن فسفات چرام بعد از 40 سال با کمک وزیر صنعت فعال شد و انتظار می‌رود مسئولان از خام فروشی تولیدات معدن بوکسیت جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: درحال تلاش و رایزنی برای سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در معدن فسفات قیام هستیم.

هاشمی پور با اشاره به احداث 32 تختخوابی چرام، گفت: 50 درصد هزینه ساخت این بیمارستان توسط بنیاد برکت پرداخت می‌شود و می‌طلبد علوم پزشکی تا یک سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: مجوز ساخت بیمارستان 32 تختخوابی لنده گرفته شده است و بیمارستان لیکک تاکنون پیشرفت خوبی داشته و حدود 5 میلیارد تومان کمک در این خصوص جذب شد.

هاشمی پور بیان کرد: اورژانس دهدشت 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود اورژانس هوایی که مجوز آن گرفته شده هر چه سریع تر باید عملیاتی شود زیرا باتوجه به پراکندگی منطقه و نبود فرودگاه در مرکز کهگیلویه بزرگ باشد.

وی افزود: 8 میلیارد و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات نفت برای ساخت زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان بهمئی هزینه شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، بیان کرد: ما به تنهایی با منابع دولت نمی‌توانیم به جایی برسیم بلکه باید از بخش خصوصی و سرمایه گذار کمک بگیریم.

وی از کلنگ‌زنی نیروگاه برق در دهدشت خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه بالای 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی پور عنوان کرد: از ظرفیت خیرین برای توسعه کهگیلویه بزرگ استفاده کردیم و تاکنون 12 میلیارد تومان در شهرستان سرمایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/ش

سد آبریز در کهگیلویه کلنگ‌زنی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.