عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه گرفتن هزینه واقعی بلیت مترو از مردم بازدهی خوبی ندارد و به مردم فشار وارد میکند،تصریح کرد: در شرایطی که برای کاهش آلودگی هوا میخواهیم مردم را به استفاده نکردن از وسیله شخصی تشویق کنیم، راهکارش این است که حمل و نقل عمومی هزینه بالایی نداشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه چون شرایط ما بحرانی است، با اخذ هزینه واقعی مترو از مردم مخالف هستم، خاطرنشان کرد: ما باید با کاهش قیمت حمل و نقل عمومی و یا رایگان کردن بخشی از خطوط که مردم را به داخل شهر میآورند، آنها را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.
خلیلآبادی تصریح کرد: پیش نیاز این کار این است که حمل و نقل عمومی توسعه یابد، زیرا اگر مردم را به صورت رایگان بخواهیم وارد شهر کنیم سیستم حمل و نقل کنونی جوابگوی مراجعات مردم نیست.
وی افزود: کسب قیمت واقعی مترو از مردم به وضعیت مالی و درآمدی شهرداری برمیگردد و احتمالاً این پیشنهاد به خاطر مشکلات درآمدی طرح شده است.
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه یک بخشی از مسئله مربوط به پرداخت بودجه حمل و نقل عمومی توسط دولت است،تصریح کرد: دولت در این خصوص هر چقدر که کمک کند بسیار عالی است، چون به همان اندازه موجب کاهش مصرف بنزین میشود.
خلیلآبادی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا به صورت برنامهای و مدون حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار داده و توسعه بدهیم،گفت: بخشی از آلودگی هوا مربوط به سیستم حمل و نقل است که باید اصلاح شود.
وی با اشاره به تراکم جمعیت مترو در ساعات آغازین روز افزود: موضوع تراکم جمعیت، استفاده مردم از مترو را با مشکل مواجه میکند، لذا اولین کار باید توسعه حمل و نقل عمومی باشد و این موضوع از طریق افزایش بودجه این بخش میسر است.
انتهای پیام/