سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزاده مطرح کرد؛

اجازه تحقق نیت‌های سوء را در حذف آمون مدارس ابتدایی نمی‌دهیم

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به لزوم کنترل مدارس غیردولتی گفت: دولت و مجلس اجازه نمی‌دهد منافع سوء افراد در مصوبه اخیر لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره طرح حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و سایر مدارس خاص بیان کرد: تصمیمی که شورای عالی گرفته در راستای هماهنگی های قبلی در کمیسیون آموزش با وزارت علوم و آموزش و پرورش راجع به کنکور و مدارس خاص بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره مخالفت برخی نمایندگان با این مصوبه ادامه داد: نمایندگان آزاد هستند که درباره مسائل کشور اظهار نظر کنند اما اینکه مجلس بخواهد ورود کند به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه قانونی شورای عالی آموزش و پرورش ضرورتی ندارد.

ذاتا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ است

وی با اشاره به کنترل مدارس غیردولتی تاکید کرد: قطعا نه مجلس و نه دولت اجازه نمی‌دهد منافع سوء افراد در این مسیر تامین شود.

میرزاده با اشاره به اینکه این اتفاق دقیقا در راستای اجرای سند تحول بنیادین است، گفت: این مصوبه بیش از همه به نفع سمپاد و دانش آموزانی است که در این مدارس درس می‌خوانند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس سمپاد غرق دروس خاصی می شوند و ذاتا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ است، در حالی که باید مهارت های زندگی را بیاموزند.

سخنگوی کمیسیون آموزش با انتقاد از ورود پیدا نکردن مدارس سمپاد به رشته های هنری و مهارتی گفت: همه دانش آموزان از جمله تیزهوشان فرزندان ما هستند و این ها باید در جامعه و میان مردم زندگی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.