سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایت فیلمبردار «مصادره» از همکاری با مهران احمدی/ «آشفتگی» اواخر بهمن کلید می‌خورد

سلامی گفت: فیلمبرداری مصادره برایم سخت بود؛ اما فیلمنامه خوب و حضور مهران احمدی، مرا برای همکاری ترغیب کرد.

مسعود سلامی فیلمبردار فیلم «مصادره» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چگونگی فیلمبرداری این اثر اظهار کرد: فیلمبرداری مصادره برای من خیلی سخت بود. من بعد از فیلمبرداری «خفه گی» با پروژه مصادره همکاری کردم و در اصل بعد از یک بی رنگی مطلق تلاش کردم، با رنگ بازی کنم و رنگ های مختلف را در فیلم بیاورم و برای هر دوره تاریخی رنگی را تعریف کنم.

وی افزود: از ابتدای کار در پروژه مصادره قرار بر آن بود رنگ با کنتراست کمتر در فضای قدیمی نشان داده شود و با گذر زمان کنتراست ها بیشتر شوند. در حقیقت ما برآیند کنتراست را در کل فیلم داشتیم و من هم سعی کردم این برآیند را رعایت کنم.

 وی ادامه داد: اگرچه تلاشم بر این بود که رنگ های به کار رفته در فیلم مصادره را به مرور از رنگ های سرد به رنگ های شاد امروزی برسانم؛ اما دوران امروز را کمی سردتر گرفتم.

این فیلمبردار گفت: فیلم «مصادره» جای زیادی برای بازی رنگ داشت و اولین معیاری که من را برای همکاری با این پروژه جذب کرد، بازی با رنگ‌ها بود.

سلامی در خصوص انتخاب فیلم هایی که با آنها همکاری می‌کند، بیان کرد: بحث انتخاب فیلم، فاکتورهای مختلفی دارد. بدون تعارف بگویم بخشی از دلیل من برای انجام فیلمبرداری مصادره، به فیلمنامه برمی گردد و بخش دیگر آن به خاطر دوستی 15 ساله ام با  مهران احمدی است. من در فیلم های زیادی با وی همکاری کرده‌ام و دوست داشتم که در فیلم اولش (در مقام کارگردان) کنارش باشم. در کل با مطالعه فیلمنامه متوجه شدم که داستان فیلم برای من هم جالب است و جای کار دارد.

این فیلمبردار درباره فعالیت هنری این روزهای خود خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با پروژه فیلم سینمایی «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی همکاری می کنم. اگر مشکلی پیش نیاید و همه کارها به درستی پیش برود، فیلمبرداری آن اواخر همین ماه آغاز می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.